by drejansen » Mon Oct 02, 2017 3:27 pm
zandklok problemen:
na het laden van het programma, stap -6-, de servotest, werkt niet.
bij het opstarten komt wel de melding:
reading EEPROM...
no settings found in EEPROM
enter commands
ik heb de monitor ingesteld op CR/LF
om de actuele servo standen te lezen geef commando: svd
na svd krijg ik:
servo left: 1500
servo right: 1500
servo pen: 1500
ok
ok
volgens voorschrift kan je zelf de servo's bewegen, tenminste, dat begrijp ik uit de tekst.
opdracht: svml 1000 zou de linker servo naar de uiterste stand moeten sturen
svml 2000 stuurt de linker servo naar de andere uiterste stand.
helaas gebeurd er niets!
evenzo met de vergelijkbare opdrachten: svmr en svmp
wat kan ik hier aan doen? heb ik iets fout gedaan, of is er iets kapot?
ondertussen de boel verder (volgens voorschrift) in elkaar gezet.
bij het plaatsen van de zandbak blijkt dat de uitsparing in onderdeel -D- niet ver genoeg gaat.
de schroef van de rechter tril-motor steunt op dit onderdeel. verder uitzagen kan niet, want dan kom je boven het gat van de servo.
uiteraard heb ik nog eens goed gekeken, want ik ben niet de eerste die de zandklok bouwt (denk ik)
ik kan dit probleem wel oplossen, gaatje dichtkitten en de trilmotor iets verplaatsen. fraai is anders.
vermoedelijk is er al een oplossing bedacht. (een andere bodemplaat voor de zandbak?)
voor de prijs van het klokje mag ik wel een mooiere oplossing verwachten dan een nieuw gat boren / draad tappen.
vervolgens kom ik bij het afstellen van de klok. netvoeding aangesloten, en meteen reactie!
de linker motor draait geheel linksom, blijft brommen wil blijkbaar nog verder linksom, maar hij staat in de eindstand.
verder gebeurd er niets, reageert op geen enkel commando.
mijn vraag: wat moet ik doen om de klok af te stellen en op de juiste manier te laten werken?
maar eerst: hoe communiceer ik met de klok?
groeten, Dré
Het leven is een groot feest, maar je moet zelf de slingers ophangen