RE Elektronica - jeugsentiment

Er moet ook een plaatsje zijn voor niet technische vragen

RE Elektronica - jeugsentiment

Postby mhx » Fri Jan 22, 2016 8:50 pm

Dit is een raar verhaal.

In de eerste jaren van mijn studie aan de TH Eindhoven heb ik een serie artikeltjes geschreven voor Radio Bulletin, of waarschijnlijker, RE Elektronica. Dat moet rond 1974 zijn geweest.

Het onderwerp van de serie was een zelfbouw spoelenrecorder op basis van een Brenell tapedeck (19/38cm/s). Dat was een waanzinnige onderneming (het bouwen bedoel ik), want ik haalde van alles overhoop en pastte zelfs een Akai truuk met 2 opnamekoppen toe (zonder echt te weten wat ik deed).

De kwaliteit was goed (vergeleken met de toenmalige LP's en radiokwaliteit niet verwonderlijk). Ik heb met tapeloops van 10 meter zelfs nog eens een uitzending van Willem de Ridder (VPRO vrijdagmiddag) gehaald, hoewel de geluidskwaliteit daar natuurlijk niets mee te maken had.

In die tijd had ik geen computer en de artikelen werden op papier ingestuurd. Ik ben de originelen al lang kwijt en de tijdschriften ook (ik vond het in die tijd allemaal niet echt bijzonder).

Nu, na 40 jaar, ben ik toch benieuwd naar de denkprocessen van mijn jongere zelf en zou die oude artikelen heel graag weer eens inzien. Heeft iemand een tip hoe er aan te komen?

-marcel
mhx

Return to Voor thema's die niet per se technisch zijn.