The Elektor Forum will close. See also this link. From Friday March 15st it is no longer possible to log in to the forum. However, the content of the forum will remain visible until the end of March. As of April 1st the forum will definitely go off the air.

peut-on upgrader un NAD 3020i

HiFi, LoFi, Tubes, Transistors, ICs, Commercial, DIY

peut-on upgrader un NAD 3020i

Postby olymp25 » Fri Oct 26, 2018 3:40 pm

bonjour à tous, pas nouveau sur le forum mais ça fait tellement de temps que je ne suis pas venu que je retrouve plus mes identifiants et je n'arrive pas à réinitialiser le mot de passe, donc création d'un nouveau compte.
ma question concerne un NAD 3020i, on trouve des updates de 3020 mais pas de 3020"i". est-il possible de l'upgrader? l'intérieur n'est pas le même, pour l'alimentation 2 condensateurs (2x4700µf) au lieu de 4 (2200 je crois), et sans doute d'autres petites modifications.
je suis donc preneur de tout avis, toutes propositions. merci à l'avance.
olymp25

Re: peut-on upgrader un NAD 3020i

Postby shadders » Sun Oct 28, 2018 12:28 pm

And using Google translate into English :

"Hello everyone, not new on the forum but it's been so long that I have not come that I find more my login and I can not reset the password, so creating a new account. my question is about a NAD 3020i, we find updates of 3020 but not 3020 "i". is it possible to upgrade it? the interior is not the same, for the power supply 2 capacitors (2x4700μf) instead of 4 (2200 I believe), and probably other small modifications. I am therefore interested in every opinion, every proposal. Thanks in advance."

Regards,
Shadders.
shadders

Postby VELFUNAUD » Fri Nov 16, 2018 9:21 am

Bonjour,

Oui cela est possible et vous ne reconnaissez plus vôtre NAD 3020i les modifs sont :
- redistribution de quelques pistes du PCB, suppression inter /8 ohms,suppression correcteur tonalité,suppression sortie casque,...
- remplacement condos par des conod Elna Silmic , MKS (phono) , condos alim plus puissants
- ajout filtres PI sur les preampli pour séparation des étages PHONO & LIGNE
- remplacement diodes d'origine par des diodes rapides
- remplacement potard existant par potard Alps RK27 50K
- remplacement transistors de puissance ,....
A la fin vous avez un ampli rapide, puissant , scène sonore détalliée,..
Salutations
VELFUNAUD

Postby olymp25 » Mon Nov 19, 2018 8:32 pm

merci VELFUNAUD pour le commentaire. je suis preneur de toutes informations complémentaires.
concernant les condensateurs je pensais prendre des nichicon.
quel type de filtre pi installer, y a t-il des schémas et quelles valeurs des éléments. je ne pensais pas remplacer les transistors de puissances, si je les remplace quelles références prendre.
merci pour les idées et commentaires.
olymp25

Postby Zanteri » Tue Nov 27, 2018 10:49 am

shadders wrote:And using Google translate into English :

"Hello everyone, not new on the forum but it's been so long that I have not come that I find more my login and I can not reset the password, so creating a new account. my question is about a NAD 3020i, we find updates of 3020 but not 3020 "i". is it possible to upgrade it? the interior is not the same, for the power supply 2 capacitors (2x4700μf) instead of 4 (2200 I believe), and probably other small modifications. I am therefore interested in every opinion, every proposal. Thanks in advance."

Regards,
Shadders.

You see)? They don't need translate)) :D
Forward my new project https://itrate.co/
Zanteri

Return to Audio & Video