Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

2009-09 OBD2-analyserNG

Heeft met elektronica te maken maar het is geen elektronica

Postby nivard » Sat Mar 17, 2012 12:00 am

Beste OBD2-kenners,

Ik heb pas de OBD2-analyserNG (090451-71) in elkaar gezet en heb hier een of meerdere vragen over.

Bestaad er een handleiding voor dit apparaat?
Zo ja: Waar kan ik deze toch vinden?
Zo nee: Dan heb ik de volgende vragen:

Wat betekend de rood omkaderde waardes/gegevens??
(5-KWP & --- & DTC:0 & E1.1:11)

Er staat vaak rechts bovenaan op het display "#11".
Wat probeerd het apparaat mij duidelijk te maken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!

Mvg,
N. vd Boogaard.
Attachments
DIAGNOSE-MENU-waardes.jpg
SENSOR-DATA-nummer.jpg
nivard
 
Posts: 61
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:28 pm

Postby daandc » Fri Apr 13, 2012 12:00 am

Kwp is key word protocol .

Dat is het protocol waarmee de analyzer communiceerd met je stuurapparaat . (data uitwisselt)

In de nieuwere auto's (vanaf 2004 verplicht) gebeurd via can bus .

# 11 is een pid een parameter identefier .

In dit geval gaat het hier om je gasklep stand in procenten weergegeven .

E1 is dacht een iso aanhangsel normering .

Deze is voor een auto monteur niet belangrijk .

En de 1:11 de software versie maar dit is een vermoeden die ik hier van heb .

Voor jou niet van belang de code's die je uitleest en je real time waarden daarmee kun je storingen oplossen .

En je de evt vehicle indentification deze kun je gebruiken of je ecu bij de wagen hoort .

En als laatste dtc 0 = je auto heeft geen storingen in het geheugen zitten .
daandc
 
Posts: 142
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:27 pm


Return to Allerlei

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest