Profiler programma

Opbouw en gebruik van de freesmachine

Postby piet » Sat Aug 08, 2009 12:00 am

Het bijgevoegde programma bestuurd de Profiler en geeft nagenoeg volledige controle over de machine.
In de quickstart vindt je de snelle manier om kennis te maken met dit programma.
In het manual een beschrijving van alle functies en hoe die kunnen worden aangestuurd. en een van de door mij gebruikte control-unit voor het aan/uit zetten en automatisch meten van de tool-lengte cq werkstuk hoogte.
Het programma werkt met de originele profiler configuratie dus de 2D controler, echter door een slimme programering worden ook 3D bestanden verwerkt.
Het bestand profi.piz veranderen in profi.zip en daarna in een map uitpakken.
Het programma werkt onder XP, is NIET getest onder VISTA.
Voor besturing van de Profiler en de control-unit zijn bij mij usb-serieel convertors gebruikt.

Veel suc6, Piet
Attachments

[The extension piz has been deactivated and can no longer be displayed.]

ProfiDoit-control-090615.pdf
(952.49 KiB) Downloaded 103 times
Quickstart-090615.pdf
(323.31 KiB) Downloaded 96 times
piet

Postby tommyken » Fri Nov 13, 2009 12:00 am

Hoi,

Waar moeten we op letten als bvb colidrive in Widows XP wel werkt, ik bedoel profiler wordt aangestuurd. Profidoit kan geen profiler vinden ?

Bedankt
tommyken

Postby piet » Sat Nov 14, 2009 12:00 am

Tommyken,

Als "GET PROFILER" alle poorten scanned en geen Profiler vindt dan kun je met "Settings" , Miscellaneous en Serialports de juiste poort aangeven. Ga terug naar het hoofdscherm en verlaat het programma met "Exit", de poort wordt dan in de configuratie file opgeslagen.

suc6 Piet
piet

Postby tommyken » Sun Nov 15, 2009 12:00 am

Ik heb de mogelijke Serial poorten geprobeerd. Ook progamma herstart
Dus profiler zelf staat op com 1
control op com 0, want die heb ik niet
Bij het drukken op de knop get profiler zoekt die naar de profiler naar alle poorten, maar helaas zonder resultaat,
moet die timer ook veranderd wordne ?

bedankt,
tommyken

Postby piet » Tue Nov 17, 2009 12:00 am

Tommyken,

Als de Profiler aan staat, de computer wordt opgestart met windows XP en in de configuratie file de compoort op com-1 staat en het programma vindt de profiler niet, welke foutboodschap geeft het programma dan?.

Als je voordat je Profidoit gebruikt eerst Collidrive hebt gebruikt dan kan het zijn dat de com-poort niet is vrijgegeven.

Verander geen timings zolang de profiler nog niet is gevonden.

suc6 Piet
piet

Postby tommyken » Tue Nov 17, 2009 12:00 am

Hoi Piet, eerst heb ik proflier opgezet en de pc opgestart zonder gebruik van enig andere programmas. Profidoit gestart (waar com poort op 1 staat)

dan krijg ik na alle poorten zien te bewegen (daar wie achter zoekt van 1 tot 10 of zoiets)

zie prentje (bijlage) wat ik krijg na alle poort gezien te hebben op scherm na 'get profiler'

zou het kunnen omdat ik een 3d controller board op de profiler heb dat die conflicten geeft ?

groetjes,
Attachments
profidoit.JPG
tommyken

Postby msilvius » Wed Nov 18, 2009 12:00 am

Piet
Het programma werkt onder XP, is NIET getest onder VISTA.

En:

Piet
Als de Profiler aan staat, de computer wordt opgestart met windows XP en ...

Gecombineerd met jouw foto.
Je gebruikt vermoedelijk Vista (of heb je een XP met Vista thema ?).
Lijkt me dat daar het probleem nogal eens zou kunnen zitten.
msilvius

Postby tommyken » Wed Nov 18, 2009 12:00 am

Ja het is windows xp met vista theme. Maar blijft XP toch ?

Maar, het zal wellicht niet mee werken, jammer. Ik vond gewoon raar dat colidrive die poort wel vind en tevens de profiler zijn werk kon doen.
Dus dacht het zelfde met profidoit. Maar helaas niet. Of zou moeten zijn dat een bepaald programma dat ik niet weet die poort ook gebruikt, waardoor er conflicten zijn met het programma.
Eerste instantie denk ik dat profidoit heel handig zou zijn, omdat die bits gebruikt dat ik ook heb, die dremel en dergelijks. Vandaar ik hem wou testen en vergelijken.

Toch bedankt voor de moeite

Steven,
tommyken

Postby boeingbrown » Wed Nov 18, 2009 12:00 am

't Ligt aan de 3D controllerkaart.

Ik heb "ge-beta-test" voor Piet (XP) en kon niet verder nadat ik de 3D kaart erin kreeg.

HOOP dat het ook nog gaat lukken met de 3D kaart ?

Hessel
boeingbrown

Postby piet » Fri Nov 20, 2009 12:00 am

Ja, het is de 3D kaart, die vraagt een net iets andere communicatie dan de 2D kaart. Ik heb te weinig gegevens om die communicatie aan te passen. Zodra ik meer weet zal ik het programma wijzigen en hoop dat jullie dan ook de 3D kaart kunnen aansturen.

Het programma is geschreven voor de eerste originele uitvoering van de Profiler dus met 2D kaart (werkt via het programma echter ook als was het 3D)

Piet
piet

Next

Return to Profiler