Print met dunne sporen etsen

Alles over de dagelijkse bezigheid van de elektronicus

Postby gbaars » Tue Sep 24, 2013 12:00 am

Deze is gewoon met UV belicht en
ontwikkeld met NaOH.
Probleem met tonertransfer is dat
er flink op de strijkbout gedrukt
moet worden en alle randjes en
hoekjes nog eens extra. Maar dan
ook plakt niet alles altijd goed vast.
Ook begint het papier dan te roken en
te stinken en te verkleuren.
Het papier er weer afkrijgen is
herhaaldelijk in water weken peuteren en wrijven
en dan nog blijven er fijne restjes achter
die dan met bv staalwol weggewreven
moeten worden wat de toner overigens
wel kan hebben die wel gemakkelijk te verwijderen
is met aceton.
Methode is wel geschikt en sneller dan met
UV voor dikkere sporen en kan op gewoon
printmateriaal.
gbaars
 
Posts: 39
Joined: Thu Jan 02, 2014 10:45 am

Postby tymenyel » Sat Oct 19, 2013 12:00 am

Wat ik ook nog wel eens doe is het ontwerp in een boterhamzakje, vouwen er goed uit trekken, en dan het zakje facuum zuigen. Het facuum zuigen doe ik met mijn mond, ik heb niets anders. Het slangetje is gemaakt van een stuk stp netwerk kabel, maar van coax kan het ook. het zakje bind ik dicht met een draadje van de stp kabel.
Dit gaat ook goed voor dubbelzijdige printen.

Groeten, Martijn.
tymenyel
 
Posts: 203
Joined: Thu Jan 02, 2014 3:27 pm

Previous

Return to Printplaten, solderen, etc.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest