wisseldecoder printen

Alles over de dagelijkse bezigheid van de elektronicus

Postby dj-john » Tue Mar 30, 2010 12:00 am

Weet iemand of er ergens nog wisseldecoder printen 87291-1 te
koop zijn.Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.
Gr.Jan
dj-john

Postby buckfast_beekeeper » Tue Mar 30, 2010 12:00 am

Ik heb even een kijkje genomen op de website van thepcbshop. De huisleverancier van Elektor. Daar staan ze niet meer in.

Is het nog lonend op deze manier de wisseldecoder te maken? De MC145027 wordt niet meer geleverd door motorola. De fabrikant die de fabrikatie heeft overgenomen, is er ook mee gestopt. Bij RS of Farnell is het IC ook niet meer te vinden. Conrad vraagt er al 4€64 voor. Een printje kost ook al snel enkele euro. De ULN2001 kan beter vervangen worden door een ULN2801 zodat elke uitgang 1A aan kan.

Je hebt dan een Motorola 1 wisseldecoder waar nauwelijks wat te wijzigen valt.

On line zijn diverse oplossingen te vinden. Zowel voor Motorola als DCC formaat. Op basis van Pic of AVR. Zowel met geprogrammeerde controller als controller die je zelf moet programmeren.

Veel hangt ook af hoeveel printjes je nodig hebt. Voor 1 is laten maken te duur.

mvg

Theo'
buckfast_beekeeper

Postby jochem » Mon Oct 15, 2012 12:00 am

Mosterd na de maaltijd, maar ik vond hier nog zo'n printje. Mag weg tegen verzendkosten.

(mail me even)
jochem

Postby arjen h. » Fri Oct 19, 2012 12:00 am

JochemMosterd na de maaltijd, maar ik vond hier nog zo'n printje. Mag weg tegen verzendkosten.

(mail me even)

Misschien handiger als je zelf DJ-John even mailt.
Hij heeft mail functie aan staan, jij niet.
Verder is zijn post al van even terug, weet niet of hij hier nog actief kijkt of er reacties zijn...
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Return to Printplaten, solderen, etc.