Verkrijgbaarheid onderdelen TV-light, Feb.08

Postby kreoon » Fri Apr 04, 2008 12:00 am

Hallo allen

Vol goede moed ben ik ook aan het verzamelen geslaan.

meeste onderdelen heb ik of zijn in bestelling.

Kan ik de LL4007 niet gewoon vervangen door een (niet smd) gelijkrichter?

Heeft er iemand nog de volgende op overschot liggen?
ICS502
ADC1175

OF weet er iemand een typenummer van het kruistal gebruikt in het franse forum, ter vervanging van de ICS502?

Kan ik verder iemand helpen met andere (niet microchip) halfgeleiders?

kristof
kreoon

Postby sn00zerman1 » Sat Apr 05, 2008 12:00 am

toch bedankt voor het antwoord

van de kleine heb ik er hier ook genoeg liggen voor 3 ambilights van de grote kom ik er nog 2 tekort om mn 2de ambilight op te bouwen ...

groeten,
Kris'
sn00zerman1

Postby kreoon » Sun Apr 06, 2008 12:00 am

klopt.
ik heb geen bedrijfsemail of educatieve mail.
enkel mijn hotmail en telenet adres.
op samplegebied noppes dus
kreoon

Postby arjen h. » Sun Apr 06, 2008 12:00 am

Ik weet niet of dit het probleem is, maar je kan alleen samples bij Microchip bestellen met een bedrijfs-email-adres. Adressen van de huis tuin en keukenproviders (zoals planet, hetnet, tiscali) worden niet geaccepteerd.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby kreoon » Sun Apr 06, 2008 12:00 am

Hoi allen,
zijn er nog mensen die PICs van microchip nodig hebben?

blijkbaar kan ik geen samples bestellen en moet ik men chips maar kopen, maar r komen nu 15 euro verzendingskosten bij, en 5euro handling fee, en dan nog eens vat.
uiteindelijk heb ik driemaal zoveel kwijt dan ik nodig heb.

kristof
kreoon

Postby arjen h. » Sun Apr 06, 2008 12:00 am

www.voti.nl

@kreoon: Stuur mij anders een email, ik heb nog wel een 16F628A en een 18F4550 liggen die je kan overnemen.
(wellicht kan SnOOzerman dit ook en heb je gelijk verbeterde firmware )
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby sn00zerman1 » Mon Apr 07, 2008 12:00 am

inderdaad, ik wil je eventueel ook wel geprogrammeerde PIC's toesturen ... (ik woon wel in België, ten noorden van Antwerpen, afhalen bij mij is ook altijd een optie)

groeten,
Kris
sn00zerman1

Postby kreoon » Mon Apr 07, 2008 12:00 am

dag kris,

Ik ben van turnhout, dus opsturen is nog de beste optie denk ik.

Ik zou zelfs chips moete kunnen programmeren, al is dit ondertusse wel ff geleden.

Maar een stel geprogrammeerde chips zouden geen kwaad kunnen .
Dan ben ik al zeker dat die in orde zijn

voor zover ik lees ben je zelf nog volop aan de code bezig.
Verder nog veel plannen om de hex files nog te veranderen en verbeteren?

kristof
kreoon

Postby kreoon » Tue Apr 08, 2008 12:00 am

Heb je het over aanpassingen op de 16F628, of op de 18F4550?
Zelf heb ik wel wat ervaring gehad in RGB leds aansturen in assembler, maar van C programmering op PIC niveau heb ik (nog) weinig kaas gegeten.
Als eindwerk paar jaar terug ben ik toen begonnen met een RGB armatuur op een of ander domotica systeem.

Wel heb ik (lang geleden op school) met een rabbit geprogrammeerd, maar hier is niet bijster veel van blijven hangen

Verder zit ik met het idee van op een of ander manier ook te kunnen kiezen om de ledstrips een vaste kleur te geven, louter als decoratief element.
Als basis ben ik eind vorig jaar een pakketje dioder dinges gaan halen in ikea, en deze kun je alleen maar met een drukknop aansturen. In eerste instantie wou ik deze strips besturen met 0-10V zodat ik ze eenvoudig via domotica of iets anders kan bedienen.
Nu wil ik de beide kunnen

Verder in mijn fantasie zou ik ooit nog graag hetzelfde doen met HDMI, maar of dat er ooit van zal komen...

kristof
kreoon

Postby sn00zerman1 » Tue Apr 08, 2008 12:00 am

Eigenlijk ben ik erachter gekomen dat "het" wel "ongeveer" zal werken voor iedereen, maar dat enige optimalisatie voor iedereen afzonderlijk toch wel nodig is.

Ik heb de TV-light al aan diverse DVD-spelers en spelconsoles gehangen & digibox, en ik moet zeggen, de ene geeft meer rood, de andere meer groen enz ...
Kortom, een HEX-file die voor de ene DVD-speler goed werkt,
zal voor de andere "enige ergernis" opwekken.

Ik wil je gerust geprogrammeerde PIC's toesturen, maar of je tevreden gaat zijn met de kleuren ?

Ondertussen heb ik contact met iemand op het Duitstalig forum, we zijn van plan om de hele firmware te herschrijven. (RGB naar HSV convertie, dan wat berekeningen, en dan uiteindelijk omrekenen naar "true RGB" voor de LEDs)
Dit kan nog enige tijd op zich laten wachten, ik moet me wat verdiepen in die materie, en heb momenteel nog enkele andere projectjes lopen die "vrij dringend" klaar moeten.
(lees als => betalende projecten, enkele kleinigheidjes voor communiekanten in de familie, en een jubileum, lol)

groeten,
Kris
sn00zerman1

PreviousNext

Return to 2008-02 TV-light