Verkrijgbaarheid onderdelen TV-light, Feb.08

Postby sn00zerman1 » Thu Mar 27, 2008 12:00 am

Ik heb inderdaad die config-bits op het Duitse forum gezet

Probeer eens met mijn hex-files.
Ik heb beide HEX-files op mn skydrive gezet:

http://cid-59e7d8d59f47de4c.skydrive.live.com/browse.aspx/ambilight

De fuse-settings waarmee het bij mij perfect werkt, heb ik er in een screenshot bijgestoken

Op wat sluit jij je TV-light aan ?
(bron, resolutie, refresh-rate enz ?)

succes,
Kris
sn00zerman1

Postby ariff » Thu Apr 03, 2008 12:00 am

Hoi iedereen,

ik heb ondertussen mn tvlight ook volledig in mekaar gekregen mits wat prutswerk voor de kleine versie van de adc's. Vraagje voor Sn00zerMan : werkte bij jou de testmode voor de leds zonder de aangepaste hex bestanden te gebruiken? Bij mij lijkt alles correct op te starten, maar ik krijg eigenlijk niets op de uitgangen waar de ledstrips worden op aangesloten. Ik heb deze gemeten met een simpele voltmeter en ik zie hier geen verandering in... Voor zover mijn beperkte kennis gaat van electronica, heb ik via datasheets de stroomvoorziening voor de IC's is nagemeten en deze lijken allemaal correct te zijn. Morgen probeer ik het alvast met de aangepaste hex codes... Iemand nog meer tips hoe ik dit alles aan de praat kan krijgen ?

groeten !
ariff

Postby sn00zerman1 » Thu Apr 03, 2008 12:00 am

Bij mij werkte het ook NIET zonder de aangepast hex-files.
Ik dacht initiëel ook dat alles werkte, nagemeten met een voltmeter en logic analyzer. (er komen signalen uit de 18F4550 naar de 16F628).
Het probleem zit niet in de 16F628, maar echt in de config-bits voor de 18F4550.
De 18F4550 stuurt ook de test-signalen naar de 16F628, vandaar dat zelfs dit "simpel testje" niet werkte met de originele HEX-code.

Als je scart gebruikt, moet je ook nog een draadbrugje leggen tussen pin 19 & 20 van de scart-connector.
(tja, ik had hier nog een RGB-scart naar 15-pins connector liggen, waarmee ik vroeger een beamer aanstuurde, ik had die scart aansluiting dus nog niet gebruikt)

Verder zitten er nog allerlei fouten in de originele firmware.
(timing issues enzo) Rood overheerst teveel, groen is te weinig aanwezig, en de code is "hardcoded" voor één bepaalde refresh-rate en resolutie.

Ik heb al veel wijzigingen gedaan in de code, en m'n resultaat is merkbaar beter, maar ik heb nog een lange weg te gaan voor alles "optimaal" is. (hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat het optellen van alle R,G & B-waardes, en dan delen door het aantal samples, NIET de goeie manier is)

Ik hoop binnen enkele wegen een "héél goeie" HEX-file ter beschikking te kunnen stellen, en die ook naar elektor op te sturen

groeten,
Kris
sn00zerman1

Postby kreoon » Fri Apr 04, 2008 12:00 am

Hallo allen

Vol goede moed ben ik ook aan het verzamelen geslaan.

meeste onderdelen heb ik of zijn in bestelling.

Kan ik de LL4007 niet gewoon vervangen door een (niet smd) gelijkrichter?

Heeft er iemand nog de volgende op overschot liggen?
ICS502
ADC1175

OF weet er iemand een typenummer van het kruistal gebruikt in het franse forum, ter vervanging van de ICS502?

Kan ik verder iemand helpen met andere (niet microchip) halfgeleiders?

kristof
kreoon

Postby arjen h. » Fri Apr 04, 2008 12:00 am

kreoonVol goede moed ben ik ook aan het verzamelen geslaan.
Dapper!

kreoonKan ik de LL4007 niet gewoon vervangen door een (niet smd) gelijkrichter?
Ja, 1N4007

kreoonHeeft er iemand nog de volgende op overschot liggen? ICS502, ADC1175
Lijkt mij niet, daar gaat dit hele onderwerp over.
ICS wacht ik eigenlijk op bericht van Ericxan (al nieuws?).
De ADC kun je vervanger van sampelen bij TI, zie eerdere berichten.

kreoonOF weet er iemand een typenummer van het kruistal gebruikt in het franse forum, ter vervanging van de ICS502?
71.75.20.000 van Display (?).
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Amaai,
ik wil ook eens een keer een print ineen steken...
Waarom kan het nooit eens makkelijk....
ik lijk altijd de meest simpele projecten te willen maken...
een hele tijd geleden heb ik ook eens opgezocht wat ik allemaal nodig had voor een klasse T versterker (al wel een paar jaar geleden...) hier heb ik maar vanaf gezien...

Ik heb nu toch de print, dus het moet er mee door ...al ben ik nog lang niet klaar ermee....
kreoon

Postby ariff » Fri Apr 04, 2008 12:00 am

hoi !

ik heb 10 stuks adc1175 liggen, indien iemand die nog nodig heeft... Is er iemand die eventueel de geprogrammeerde 18f4550 en 16f628 (getest) wil/kan bezorgen, ik zorg dan voor 2 nieuwe in ruil ?

Ik gebruik trouwens een 8076 van Velleman om de 18f4550 te proggen, ik vind hier echter niet alle config bits terug die nodig zijn om het geheel te doen werken. Iemand die met deze progger al succes heeft gehad ?
ariff

Hoi ariff,

Van die ADC1175 kan ik er toevallig wel drie gebruiken
9 ook wel als niemand ze wil. ik heb plannen om er minstens nog een te bouwen, en mss ooit nog een derde.

IK zal maar beginnen met de eerste print op zijn pootjes te krijgen....
er er zullen wss nog wel mensen zijn die er kunnen gebruiken.

heb je nog een idee vanwaar je deze gehaald hebt (voor als ik in de toekomst nog een ga bouwen)

Een tijd geleden heb ik een picstart plus besteld van microchip, maar wegens tijdsgebrek en verhuis heb ik er nog niet al te veel mee gedaan.
Maar normaal gezien kan ik wel pics programmeren

kristof
kreoon

Postby ariff » Fri Apr 04, 2008 12:00 am

kristof, vanwaar ben je? mail me anders ff op info@pixelstreamers.com dan kunnen we verder afspreken voor de adc's'
ariff

Postby sn00zerman1 » Fri Apr 04, 2008 12:00 am

Ariff,

Betreffende die ADC1175, is dit de héél kleine versie, of de "iets grotere" ?
Indien de iets grotere, heb ik wel interesse.
Ik zou je een geprogrammeerde 18F4550 & 16F628 in ruil willen toesturen ... (ik hoef dan geen PIC's terug)
(Geen idee waar je woont, ik woon in Ekeren (België, bij Antwerpen), dus misschien toch maar gewoon via de post ?)

groeten,
Kris
sn00zerman1

PreviousNext

Return to 2008-02 TV-light