Nieuwe Code Flitspaalmelder

Postby joeri fr » Wed Mar 31, 2010 12:00 am

Ik ben even met de flitspaalmelder in het westerlengte gebied geweest.
Er loopt iets fout met de display (versie 1.26c);
De weergave springt over van E naar W, wat goed is.
Maar de weergave van de minuten loopt fout.
Ik krijg 4 cijfers: een nul en dan een getal wat verkeerd is.
Het zou eigenlijk 255 - het getal dat verschijnt moeten zijn.
Het weergegeven getal loopt dus tussen 255 en 196 ipv tussen 0 en 60.
De flitspaaldetectie loopt ook fout in het gebied ten westen van de meridiaan.
Misschien makkelijk aan te passen?
joeri fr

Postby schueler » Wed Mar 31, 2010 12:00 am

...
Ik denk dat ik dan inderdaad iets vergeten ben of iets fout gedaan heb... moet ik eens uitzoeken.

Zoals je gemerkt hebt is het even een tijdje rustig geweest aan mijn zijde. Momenteel bij een nieuwe opdrachtgever begonnen.
Ik zal nog eens kijken of mijn licentie nog wil gaan werken zodat ik de boel opnieuw kan compileren.

Ben
schueler

Postby joeri fr » Thu Apr 01, 2010 12:00 am

als je met regedit het register opkuist, zal het wel nog even gaan denk ik.
Ik hoop dat je het gecompileerd krijgt met de 9.7, want dat is net waar ik op vastloop nu...
joeri fr

Postby pierre101 » Sat Sep 08, 2012 12:00 am

Hallo iedereen,

Ik ben een leerling uit het 6de jaar EE en zou graag dit project maken als eindwerk.
Ik zou graag zelf mijn schema tekenen in multisim, maar hierbij heb ik een probleem omdat ik zeer veel componenten niet vind in de bibliotheek van multisim.
Moet ik zelf mijn componenten ontwerpen of zou ik ergens een bibliotheek kunnen downloaden?
Zou er mij iemand kunnen helpen?

Alvast bedankt.
pierre101

Postby arjen h. » Mon Oct 22, 2012 12:00 am

MSilviusMaar die zijn gefuseerd met Electronics Workbench, waarna de programma's werden geïntegreerd tot EW's Multisim.
waarna de hobbyist die eerst voor een redelijk bedrag ook een mooie onbeperkte versie had ook de volle mep moest gaan betalen en nu ook verder gaat Eagle.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby msilvius » Mon Oct 22, 2012 12:00 am

Toch wel hoor.
Het is een tijd lang het heel populaire programma Ultiboard geweest (met roots in NL).
Maar die zijn gefuseerd met Electronics Workbench, waarna de programma's werden geïntegreerd tot EW's Multisim.
Niet veel later werd EW overgenomen door de huidige eigenaar.
(nou ja, toch 6 jaar later)
Dit alles is terug te vinden op wikipedia.
Vermoedelijk is de Nederlandse herkomst van Ultiboard, de reden dat ze bij die opleiding dat programma, of wat er van geworden is, nog gebruiken.

Maar goed, daarmee is er natuurlijk niets opgelost.
Ik denk dat pierre101 anders eens moet opgeven wat hij niet kan vinden.
Want vermoedelijk zijn de componenten er wel, maar mogelijk niet beschikbaar voor de licentie of vreemd genaamd.
Dat is, als pierre101 er nog mee bezig is, want we zijn inmiddels al anderhalve maand verder.
msilvius

Postby schueler » Mon Oct 22, 2012 12:00 am

Hi,

MultiSim lijkt me meer een simulator programma en ik verwacht dan ook niet dat daar standaard uC of dergelijke in de bibliotheek zitten.

Ik zou je Eagle willen aanraden. De demo versie zou afdoende moeten zijn.

Ben'
schueler

Postby msilvius » Thu Oct 25, 2012 12:00 am

Als je ermee uit de voeten kunt wel.
Vergeet niet in je verslag mee te nemen dat je dat gedaan hebt.
(Ik heb geen idee hoe zo'n eindwerk verloopt, maar uitleggen dat je met de bestaande omgeving niet uit de voeten kon en daarom zelf aan de slag moest (hoe, wat, waar), kan nooit kwaad lijkt me).
Als je nog iets wil simuleren, word het een wat ander verhaal want dan heb je wat meer nodig dan een blackbox in je schema tekenen en een (ik geloof dat ze dat daar "shape" noemen) aanpassen zodat je de juiste footprints krijgt.
msilvius

Postby pierre101 » Thu Oct 25, 2012 12:00 am

Hallo,

Bedankt voor al de informatie, ik ben dus nog altijd bezig met dit onderwerp voor mijn eindwerk. Wat ik gedaan heb is dus omdat ik toch vele componenten niet vond heb ik mijn componenten zelf ontworpen en zelf de footprints aangepast. Bijvoorbeeld was de PIC16F876A onmogelijk te vinden in multisim. Is dit een goede manier of niet?
pierre101

Postby pierre101 » Wed May 29, 2013 12:00 am

hallo iedereen

Op de foto kunnen julie zien dat ik een eigen versie heb gemaakt van de flitspaalmelder van Elektor.
Mijn project is nu helemaal af maar ik versta niet hoe ik juist POI's in mjn EEPROM kan opslaan.
Zou er mij hier iemand kunnen bij helpen?

Alvast bedankt
Attachments
963269-10201299480594271-718650239-o.jpg
pierre101

PreviousNext

Return to 2008-11 Flitspaalmelder