Flitspaalmelder perikelen.

Postby schueler » Fri Jan 09, 2009 12:00 am

thijsbeckersBen, had jij dit probleem ook?

Nee, ik had dit probleem niet. Ik heb meerdere type LCD's erop aangesloten gehad en werkte alle naar behoren. Een langere reset tijd zou ook kunnen helpen. Dan heeft het LCD scherm ook langer de tijd om intern alles op orde te brengen.

Ik ben nu bezig om de waardes die gelezen worden tijdens het checken van het coördinaat op het display te zetten. Het nadeel is dan steeds weer dat ik eerst andere dingen moet weggooien om de debug info eruit te krijgen.

Na het nog eens bekijken van de van het schema viel me op dat de TxD pin van de PIC altijd aangesloten is aan de UART.
Dit kan voor debug doeleinde gebruikt worden en volgens mij wordt dit al gedaan wat ik zo in de software af en toe zie.

Ben
schueler

Postby jaap57 » Fri Jan 09, 2009 12:00 am

thijsbeckers
jaap57Na het bouwen van de hardware bleek het LCD niet te werken. Dit bleek te zitten in het feit dat de initialisatie van het dislay begon voordat het display was opgestart. Door een delay van een paarhonderd miliseconden in het programma op te nemen direct na de start werd dit probleem verholpen.

Misschien heeft dit te maken met dat je iets andere onderdelen gebruikt (bv een MAX232 ipv een FT232)?
Ben, had jij dit probleem ook?

Nee,nee, want dat gedeelte zat er bij mij nog niet in!
Die communicatie-IC's worden niet gebruikt als het daarvoor bedoelde schakelaartje open staat. Nee het gaat hier waarschijnlijk om het display dat ik gebruik. Net ietsje langzamer dan dat wat jullie of die Fransen gebruikten..
Na het inschakelen van de spanning was het programma al op reis terwijl mijn display z'n koffers nog stond te pakken
jaap57

Postby thijsbeckers » Fri Jan 09, 2009 12:00 am

jaap57Na het bouwen van de hardware bleek het LCD niet te werken. Dit bleek te zitten in het feit dat de initialisatie van het dislay begon voordat het display was opgestart. Door een delay van een paarhonderd miliseconden in het programma op te nemen direct na de start werd dit probleem verholpen.

Misschien heeft dit te maken met dat je iets andere onderdelen gebruikt (bv een MAX232 ipv een FT232)?
Ben, had jij dit probleem ook?
thijsbeckers

jaap57Nadat het eerst niet werkte met de ongesorteerde lijst heb ik een gesorteerde lijst genomen. Maar dat werkte evenmin. Nu heb ik in de flowcode een verhaal gevonden waarin staat dat in "de nieuwe versie" transfert.exe de data tijdens het laden al omrekent in een ander format.
Kan het zijn dat wij de oude flowcode hebben en de nieuwe transfert.exe of andersom??

Volgens mij staat de correcte versie van transfert.exe bij ons op de site, samen met de correcte versie van de broncode (flowcode). Of bedoel je het programma Flowcode (v3)?
thijsbeckers

thijsbeckers
jaap57Het probleem is nu opgeschoven. De EEPROM wordt volgens de PIC nu braaf geladen, maar zowel Ben als ik krijgen geen alarm......
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... hebben jullie dat getest??

Ja, het hele project is een week lang getest door veschillende medewerkers. En het alarm werkte daarbij ook. Wel is het zo dat we ALLEEN gestest hebben met een gesorteerde lijst en NIET met een ongesorteerde lijst... Misschien is dat het probleem?

Nee, nee, we zitten niet stil . nadat het eerst niet werkte met de ongesorteerde lijst heb ik een gesorteerde lijst genomen. Maar dat werkte evenmin. Nu heb ik in de flowcode een verhaal gevonden waarin staat dat in "de nieuwe versie" transfert.exe de data tijdens het laden al omrekent in een ander format.
Kan het zijn dat wij de oude flowcode hebben en de nieuwe transfert.exe of andersom??
jaap57

thijsbeckersO, misschien ten overloede: het alarm gaat af als je een POI tot op ongeveer 500 meter bent genaderd...

Ja Thijs, dat had ik uit het artikel in elektuur begrepen.
Helaas krijgen Ben en ik het alarm nog niet aan de praat.
Ik heb in verschillende formats mijn huislocatie in de database gezet maar helaas....
jaap57

O, misschien ten overloede: het alarm gaat af als je een POI tot op ongeveer 500 meter bent genaderd...
thijsbeckers

jaap57Het probleem is nu opgeschoven. De EEPROM wordt volgens de PIC nu braaf geladen, maar zowel Ben als ik krijgen geen alarm......
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... hebben jullie dat getest??

Ja, het hele project is een week lang getest door veschillende medewerkers. En het alarm werkte daarbij ook. Wel is het zo dat we ALLEEN gestest hebben met een gesorteerde lijst en NIET met een ongesorteerde lijst... Misschien is dat het probleem?
thijsbeckers

Postby jaap57 » Mon Jan 12, 2009 12:00 am

Nou Thijs, Zowaar HET WERKT!!.
Tenminste, ik heb iets aan het werk. Hij geeft alarm op mijn huisadres dat ik in een 1 regelige file had gezet.

Na de franse database te hebben gedownload en naukeurig het format bestudeerd te hebben heb ik in mijn 1 regelige file de syntax iets aangepast. (enkele spaties) nu werkt dit.
Ik ga nu uitzoeken welke spatie nu zo belangrijk is.

Wellicht kan de auteur of elektuur dat transfert.exe onderhanden nemen zodat het wat minder kieskeurig wordt. Goede files genereren voor de POI melder wordt zo waarschijnlijk een megaklus als we de Nederlandse data base willen laden.....

En, voor ik het vergeet, Zonder Ben Schueler was ik er waarschijnlijk Nooit uit gekomen
jaap57

Postby thijsbeckers » Mon Jan 12, 2009 12:00 am

SchuelerVerder vind ik het frappant dat jij een file download die wel meteen werkt met transfer. Die van mij had het probleem dat er geen "Num" in de tekst stond. Hoe heb je dat nu weer geflikt???

- Download de POI-file van de Franse site zoals beschreven in de update op de site van het project.
- Sorteer de data in de file met POI-edit
- exporteer de data als ASCII-file
- upload deze met Tranfert.exe

Zo hebben we het gedaan met de proto die ik mee had.
thijsbeckers

PreviousNext

Return to 2008-11 Flitspaalmelder