Flitspaalmelder perikelen.

Postby thijsbeckers » Mon Jan 12, 2009 12:00 am

Schueler...als ik de flitspaal file laad en het uitprobeer bij de "bekende" palen bij mij in de buurt gebuurd er niets....

Heb je gekeken of de bekende' flitspalen ook in de POI-file staan? Bij mij in de buurt heb ik ook 2 gevonden die nog niet in de POI-file stonden. Misschien een tip, misschien wist je het al: je kunt in google earth gemakkelijk de coördinaten uit de POI-file invoeren en kijken waar het is.'
thijsbeckers

Postby schueler » Mon Jan 12, 2009 12:00 am

thijsbeckersHeb je gekeken of de 'bekende' flitspalen ook in de POI-file staan?

Daarom gaf ik dit ook met quotes aan...
Er staan er hier in Veldhoven en omstreken tientallen flitspalen maar die staan niet in de PIO files.
Uiteraard heb ik eerst gekeken welke er wel in stonden ( twee op de Herenbaan in Veldhoven ) en ben daar heen gereden tot op 1,5 meter van de paal. Nog geen klikje te horen.
Om te testen of de functie überhaupt werkt heb ik de detectie eens altijd waar gemaakt en een nette waarschuwing kwam op het LCD-scherm en het buzzertje begint te piepen.

Dat zit dus wel goed...

Begin een beetje radeloos te worden.

Verder vind ik het frappant dat jij een file download die wel meteen werkt met transfer. Die van mij had het probleem dat er geen "Num" in de tekst stond. Hoe heb je dat nu weer geflikt???

Ben
schueler

Postby thijsbeckers » Mon Jan 12, 2009 12:00 am

SchuelerVerder vind ik het frappant dat jij een file download die wel meteen werkt met transfer. Die van mij had het probleem dat er geen "Num" in de tekst stond. Hoe heb je dat nu weer geflikt???

- Download de POI-file van de Franse site zoals beschreven in de update op de site van het project.
- Sorteer de data in de file met POI-edit
- exporteer de data als ASCII-file
- upload deze met Tranfert.exe

Zo hebben we het gedaan met de proto die ik mee had.
thijsbeckers

Postby jaap57 » Mon Jan 12, 2009 12:00 am

Nou Thijs, Zowaar HET WERKT!!.
Tenminste, ik heb iets aan het werk. Hij geeft alarm op mijn huisadres dat ik in een 1 regelige file had gezet.

Na de franse database te hebben gedownload en naukeurig het format bestudeerd te hebben heb ik in mijn 1 regelige file de syntax iets aangepast. (enkele spaties) nu werkt dit.
Ik ga nu uitzoeken welke spatie nu zo belangrijk is.

Wellicht kan de auteur of elektuur dat transfert.exe onderhanden nemen zodat het wat minder kieskeurig wordt. Goede files genereren voor de POI melder wordt zo waarschijnlijk een megaklus als we de Nederlandse data base willen laden.....

En, voor ik het vergeet, Zonder Ben Schueler was ik er waarschijnlijk Nooit uit gekomen
jaap57

Postby schueler » Mon Jan 12, 2009 12:00 am

He, dit verklaart een hoop.... waarom heb ik dit gemist de eerste keer??? Ik ben dit niet in het artikel tegen gekomen maar alleen op de website ( Flitspaalmelder ).

Ben'
schueler

Previous

Return to 2008-11 Flitspaalmelder