Flitspaalmelder problemen

Postby joeri fr » Sun Feb 21, 2010 12:00 am

Ja, ik denk dat het logisch zou zijn om de graden signed te nemen en de rest unsigned.
Ik heb 20km gereden met de 1.22 (op de displaty komt wel 1.20), en die liep om de 2-3 POI's vast.
Morgen vlieg ik naar de US en heb wat tijd om het vergeljkingsgedeelte te herscchrijven. Het is misschien niet de beste manier, maar ik dacht eraan om eerst te kijken wel gedeelte we wlilen vergelijken in de eeprom, en dan die punten door te gaan.
Groeten
Joeri
joeri fr

Postby joeri fr » Sun Feb 21, 2010 12:00 am

Ben, is er en reden dat met unsigned variabelen wordt gewerkt?
Immers staan de eeprom signed's.
Missdchien ware dit makkelijker om te rekenen?
joeri fr

Postby schueler » Sun Feb 21, 2010 12:00 am

De variabele in de eeprom zijn niet echt signed.
En, alleen de degree geven aan of het getal negatief is of niet, de andere zullen altijd positief zijn.
De auteur heeft het anders aangepakt dan dat ik het heb gedaan.
Ik kan niet achterhalen wat zijn reden was...

rectificatie: wel signed... door de vele modificaties en optimalisaties is dit in mijn code verloren gegaan... Zal in versie 1.23 gecorrigeerd worden...

Ben
schueler

Postby schueler » Mon Feb 22, 2010 12:00 am

Ik heb versie 1.22 nog eens gecompileerd en vergeleken met de files die ik gepost heb op het forum. Deze zijn identiek. Op het display wordt ook versie 1.22 weergegeven.
Mijn vermoeden is dat je een oude hex file erin geschoten hebt...

Ben
schueler

Postby schueler » Mon Feb 22, 2010 12:00 am

rectificatie:

Ik heb gezien dat ik het inlezen van de coordinaten iets te veel heb geoptimaliseerd... Hierdoor maak ik geen correctie op de GPS coordinaten naar minuten en seconden...

Dit zal in versie 1.23 weer recht gezet worden...

Ben
schueler

Postby schueler » Wed Feb 24, 2010 12:00 am

Versie 1.23 heeft een aantal kleine verbeteringen ten opzichte van 1.22. Er is een optie toegevoegd aan het menu wat eigenlijk meer voor het testen is dan dat het zin heeft.
Je kunt opgeven of er een geluid signaal gegeven moet worden als er een flitspaal gedetecteerd wordt, of niet.

De firmware loopt soms vast als de detectie afvalt. Ik weet nog niet waar het hem in zit. Dit is sinds versie 1.20 dat dit zo af en toe eens gebeurd. Als ik dan versie 1.18 of 1.19 erbij pak en vergelijk zie ik niet echt goed waar het fout kan gaan...

Dus... Als er een goede software programmeur onder ons is die daar eens naar kan kijken, GRAAG!!!

Verder even de opmerking dat het compileren met HI-TECH C Compiler versie 9.70 niet goed gaat. Ik weet niet wat ze precies allemaal veranderd hebben maar het werkt niet meer. Ik ben terug gegaan naar versie 9.65 en dan gaat wel alles goed.
Dus.... vooruitgang is niet altijd verbetering.

Ben
schueler

Postby schueler » Thu Mar 04, 2010 12:00 am

Het euvel in de kijkhoek detectie is opgelost en er is een stabiele versie 1.26. Voor diegenen die geen kijkhoek wil maar alleen een cirkel detectie kan versie 1.24 nemen dat ik gepost heb.

De PIC16F876A versie is nu 83% gevuld dus er is nog ruimte voor uitbreidingen maar voor mij houdt het nu toch wel zo'n beetje op.

Het heeft me meer tijd gekost dan dat ik geplanned had en ik wil nu tijd gaan besteden aan projecten die zijn blijven liggen.

Mochten er toch nog vragen zijn of opmerkingen dan hoor ik die graag...

Ben'
schueler

Previous

Return to 2008-11 Flitspaalmelder