Problemen met LED Cube 5x5x5 080355

Postby jean-pierre de muyt » Thu Jan 01, 2009 12:00 am

Ziehier het probleem die ik heb en de gebruikte opgeving:

Ik gebruik AVR Studio 4.15
en gebruik als programmer de mySmartUSB MK2 Version 2.5 van myAVR.
In AVR studio gebruik ik (in Tools menu) AVRProg om de op de op de elektuur website gedownloade HEX file cube_1mhz_atmega32.hex up te loaden naar mn kubus.
Ik druk op de knop Program Flash waarna mn programmer succesvol de hex file naar de kubus stuurt (Erasing device...Programming...Verifying...OK).
Bij het verwijderen van de programmer en het onder spanning brengen van de kubus blijkt alles netjes te werken (karakters verschijnen, animaties starten), EDOCH: kolom 11,12 en 14 blijven constant branden terwijl kolom 13 altijd uit blijft!
De reden waarom ik overtuigd ben dat het geen hardware maar een software probleem is: ik heb twee kubussen gemaakt, eentje rood en eentje met groene LEDS en toch vertonen beiden kubussen het identiek zelfde probleem.
Kan iemand me helpen aub? Wat deed ik verkeerd?
Dit zijn mn eerste stappen in het programmeren van een AVR en ik ken van C of C++ niks af...
jean-pierre de muyt

Postby evharten » Fri Mar 06, 2009 12:00 am

Hey dit is apart, heb net toevallig ook een topic gemaakt hierover, maar bij mij is exact hetzelfde probleem.
evharten

Postby mr beamer » Sun Mar 08, 2009 12:00 am

Dit komt omdat je de Jtag interface niet hebt uitgezet. zie
http://www.elektor.nl/forum/forum/algemene-forums/ledcube-5x5x5-(080355).750195.lynkx?highlight=JTAG

(laatste berichten)
mr beamer

Return to 2008-12 LED kubus