small basic

Heeft met elektronica te maken maar het is geen elektronica

Postby ger van roekel » Sun Mar 24, 2013 12:00 am

Ik heb een vraagje, zins kort ben ik mijn gaan verdiepen in programmeren Hier voor heb ik small basic en Jal met een piccolino boardje aan geschaft.
Nu werkt Jal en Piccolino goed samen, echter Small basic werkt niet goed
Opdrachten gemaakt in Small basic werken wel, echter als ik iets met Jal gemaakt heb en weg geschreven is naar Piccolino kan ik het niet ophalen met Small basic.
De poort in stellingen zijn het zelfde, ik maak gemaak gebruik van USB naar Serieel 232
Instellingen zijn Com 3 Baudrate 115200 Databits 8 Stopbits 1 Parity geen Flowcontrol geen
In het boek "supersnel pc interfacen met microsoft small basic en de piccolino gaat opdracht van pagina 47 niet goed Small basic voert opdracht wel uit maar laat niets zien (het gaat om een teller opdracht)
Ik heb alles gecontroleerd maar kan de fout niet vinden.
Wie weet raad?

Ger van Roekel
ger van roekel

Postby ger van roekel » Tue Mar 26, 2013 12:00 am

probleemje opgelost.
In het boek is een fout gemaakt, men is vergeten bij de opdracht te vermelden dat in de programmatuur de volgende regel moet worden op genomen serial_hw_write (counter).
Het valt mij steeds op dat in deze boeken slordige fouten zitten, dat voor een beginner als ik erg vervelend is om iets goeds te leren snappen.Daar je de op drachten precies uitvoert maar het dan niet wil werken. Dit was ook al in het boekje visual basic het geval.

Ger van Roekel
ger van roekel

Return to Allerlei