Raatsel met een relais

Heeft met elektronica te maken maar het is geen elektronica

Postby eriksl » Tue May 10, 2011 12:00 am

Waarom zet je niet even een meter op de spoel van het relais tijdens de was-cyclus? Dan weet je precies of de aansturing klopt. Als het relais blijft plakken of niet aanschakelt zou je dat volgens mij zo moeten kunnen achterhalen.
eriksl

Postby ger van roekel » Fri Jun 17, 2011 12:00 am

Nog even een terug koppeliing.
De vier relais zijn vervangen door type Finder, de wasmachine werkt al dagen weer prima.
Het verwarmings element wordt op de juiste moment in en uit geschakelt.
Dus probleem opgelost.
Een ieder bedankt voor het mee denken.

Met vriendelijke groet

Ger van Roekel
ger van roekel

Re:

Postby ubuntu » Wed Jan 14, 2015 9:21 am

ger van roekel wrote:Inmiddels heb ik nieuwe relais gekocht van Finder met een spoel spanning van 9 VDC en een schakel contact van 10A 250VAC.Ik verwacht niet dat het probleem in de aansturing zit, daar het relais als laatste bekrachtig moet worden.Dus eerst water in de trommel daarna verwarmings element inschakelen.Soms ging het een paar weken goed, dan ging het weer fout.Bij aanzetten wordt direct het element warm zonder dat er water in de trommel zat.Ik hou jullie op de hoogteEen ieder geval allemaal bedankt voor het mee denken.P.s nog contact gehad met firma Bosch, kunnen niets voor mij doen, alleen een nieuwe print in zetten voor veel geld.En dat voor een machine van 1000,- euro.Je mag toch van z'n merk toch meer service verwachten.

Hallo Ger, kan je mij het nummer van dit relais doorgeven aub.
mvg leon
ubuntu

Re: Raatsel met een relais

Postby arjen h. » Fri Jan 16, 2015 8:05 am

Je kunt misschien beter Ger een PM sturen.... Ger heeft al een poos niets gepost en het is maar de vraag of hij jouw bericht hier ziet.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Previous

Return to Allerlei