Software van Elektor artikelen

Te koop (aangeboden of gevraagd)

Software van Elektor artikelen

Postby Tailgunner » Tue Nov 27, 2018 6:30 pm

Ik heb een aantal artikelen uit de elektuur collectie van het jaar 2000.
Probleem is dat de software die in de artikels beschreven staan niet op de elektor site staan en dat de link met de verwijzing naar de site van de auteur in het artikel ook niet meer te vinden zijn. Het is natuurlijk al een hele tijd geleden.
Daarom is mijn vraag of er mij iemand aan die software kan helpen.

Het betreft de volgende publicaties:

- 32 digitale ingangen via RS232: publicatie 3/2000

- 8-kanaals output-kaart voor RS-232 publicatie 7/2000

- Digitale 8-kanaals input-kaart voor RS232 publicatie 7/2000
Tailgunner

Re: Software van Elektor artikelen

Postby arjen h. » Wed Nov 28, 2018 10:19 am

Die software stamt nog uit de tijd van MS-DOS en Windows 95/98 (zie screenshot figuur 5 in het artikel). Hieronder konden de hardware adressen nog gewoon aangesproken worden vanuit eigen geschreven software. Dit gaat onder de huidige windows versies echt niet meer werken. Dus even de vraag of je nog een DOS machine hebt staan, zo ja dan kunnen we verder zoeken. Anders zal je iets met de windows drivers moeten gaan doen.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby arjen h. » Wed Nov 28, 2018 10:30 am

Heb je de hardware al? Zo nee, de EPROM van de input-kaart gaat dan denk ik ook een probleem worden om aan te komen.

Er zijn tegenwoordig betere/makkelijkere/universelere manieren om IO op een pc aan te sluiten. Suggestie: Arduino.
Maar ook hier zal je vanaf de pc tegen de windows functies aan moeten kletsen om contact te maken met de hardware.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby Tailgunner » Wed Nov 28, 2018 7:46 pm

arjen h. wrote:Die software stamt nog uit de tijd van MS-DOS en Windows 95/98 (zie screenshot figuur 5 in het artikel). Hieronder konden de hardware adressen nog gewoon aangesproken worden vanuit eigen geschreven software. Dit gaat onder de huidige windows versies echt niet meer werken. Dus even de vraag of je nog een DOS machine hebt staan, zo ja dan kunnen we verder zoeken. Anders zal je iets met de windows drivers moeten gaan doen.

Ja, ik heb er hier nog draaien op Windows 98, dat de reden dat ik er nog inspanning in steek.
Het Jammere van het verhaal is dat in de DVD collectie van elektuur 1990-1999 zowel de artikels als de software te vinden zijn.
Op de CD-rom's vanaf 2000 is dat niet meer het geval. Ik heb ze hier liggen en daar staan enkel de atikels op en geen software meer.
Het was mooier geweest als alles gecombineerd zat in één pakket.
Tailgunner

Postby arjen h. » Wed Nov 28, 2018 9:49 pm

Ik zal Elektor vragen of ze de software nog hebben.
Maar, heb je de hardware ook al? Als je geluk hebt zit bij de software (als die er nog is) ook een hex bestand voor zo'n EPROM, maar dan moet je nog zo'n EPROM kunnen kopen en kunnen programmeren.
arjen h.
Moderator

Postby arjen h. » Thu Nov 29, 2018 8:55 am

Ik heb antwoord, maar bij Elektor hebben ze de software ook niet meer. Hij heeft ook niet echt een idee van een vergelijkbaar recenter project. Mijn optie om eens naar een Arduino te kijken vond hij ook wel het meest zinvol.
arjen h.
Moderator

Postby Tailgunner » Fri Nov 30, 2018 8:55 am

arjen h. wrote:Ik heb antwoord, maar bij Elektor hebben ze de software ook niet meer. Hij heeft ook niet echt een idee van een vergelijkbaar recenter project. Mijn optie om eens naar een Arduino te kijken vond hij ook wel het meest zinvol.

Oké, bedankt voor de input. Enkel jammer dat dergelijke informatie verloren gaat.
Tailgunner

Return to Marktplaats