Digibutler: problemen na wijzigen wachtwoord

Updates, algemene discussies

Postby herminator » Sun Jan 18, 2009 12:00 am

Dag allemaal,

Vandaag mijn Digibutler in elkaar gezet en in gebruik genomen. Na aansluiten volgens de handleiding lukte het meteen om via de serieële verbiding de uitgezonden informatie in te lezen. En na het omzetten van PC op IP 192.168.0.1 kon ik verbinding maken met de Digibutler, zoals het relais schakelen.
Echter, sinds ik het wachtwoord wijzigde is bovenstaande onmogelijk: de seriële informatie komt niet meer en inloggen is ook niet meer mogelijk. Met andere woorden de communicatie met de Digibutler is volledig weg. Het reageert nog wel op een ping naar 192.186.0.151 dus dat werkt nog wel.

Is dit een incident of structureel?
Is hier een andere oplossing voor dan de controller opnieuw programmeren?

groet,
Herman
herminator

Postby sparky51 » Mon Jan 19, 2009 12:00 am

Hallo,

Een beetje vreemd dat er niets meer uit de seriepoort komt, dit zou niets met het paswoord te maken moeten hebben.

Krijg je wel het inlogvenster om je login te geven?

Als dat wel zo is dan kan je het proberen met deze logins:

username: fsl password:7654321
username: public password: public1

Er zijn wel problemen bekend met het wijzigen van het paswoord, zie het engelse Elektor forum.
Ik heb in de source de logins veranderd en dat werkte ook niet in een keer, de volgorde van de logins bleek uit te maken.

Hans
sparky51

Postby herminator » Mon Jan 19, 2009 12:00 am

Hallo,

Bedankt voor de reactie!
Met de andere logins kom ik er wel weer in.

De seriële communicatie is en blijft volstrekt 'dood'. 'k Zal er eens een monitor met LEDjes aanhangen, misschien is de MAX232 defect.

Herman
herminator

Return to Digibutler