Aanmaken / starten nieuwe RTX sw threat

Updates, algemene discussies

Postby ericbakker » Sun Oct 05, 2008 12:00 am

Hoe kan ik binnen de Digibutler freescale sw een nieuwe thread aanmaken (mijn kennis mbt het RTX van het Freescale platform is momenteel nog beginnend..)? Het lijkt erop dat na starten van netmain() in main.c er nu wel verschillende taken lopen die echter voor het http deel lijken te worden gebruikt? Ik wil graag naast deze standaard threads een eigen thread toevoegen om los van wat ik straks via de browser kan sturen ook vanuit deze taak dingen kan monitoren/sturen etc. Ik denk daarbij aan uitbreiden van IO (met simpele 4094/4021 chips), gebruik van I2C (bijv EEPROM storage) en de 2e RS232 poort.

Eric
ericbakker

Postby willem123 » Mon Oct 06, 2008 12:00 am

Nu dat de Digibutler hier fatsoenlijk werkt zou ik er ook graag iets meer willen mee doen dan dat eene relais aansturen . Maar zie niet echt in hoe ik hieraan begin . Is er hier iemand die dat met een paar woorden kan vertellen wat en hoe je moet starten . Denk wel dat veel mensen hierop zitten te wachten het simpel voorbeeld en het klein beetje uitleg voor verder te kunnen !
willem123

Postby ericbakker » Mon Oct 06, 2008 12:00 am

Op het engelse forum kun je in ieder geval al een voorbeeld vinden hoe je de overige outputs kunt aansturen vanuit de web interface. Ik heb dit reeds toegepast en werkt goed. Zelfde geldt voor analoge signalen en de verwerking ervan via de VAR file methode. In alle gevallen zul je de firmware moeten kunnen aanpassen om "grote" stappen te kunnen gaan maken. Via de Freescale methode kun je zo inderdaad via een te maken web interface de gewenste data/aansturing voor elkaar krijgen: OK wat dat betreft.

Wat ik nu probeer uit te vinden is hoe ik binnen de firmware zelf (autonome) dingen kan gaan doen, los van de web interface!

Eric
ericbakker

Postby willem123 » Wed Oct 08, 2008 12:00 am

Hallo,

Ben ondertussen een kijkje gaan nemen bij onze Engelse vrienden , en bij " Want to use the other digital outputs " wordt er een korte beschrijving gegeven hoe je tewerk moet gaan . Toch even dit . Jart geeft ons de uitleg en schrijft " to send data to the digibutler from a web browse the data must encoded into a URL . For example try going to the following URL's on your digibutler .

ip_adress/index.htm?SSR2=LICHT_ON
ip_adress/index.htm?SSR2=LICHT_OFF

Dit werkt alleen als ik de SSR2 vervang door SSR1
zie ook javascript main

Dit voor wat het waard is
willem123

Postby ericbakker » Sat Jan 24, 2009 12:00 am

Zo, na een kleine afwezigheid heb ik de Digibutler weer opgepakt. Ik ben er ondertussen uit hoe je los van de Website interface en eigen taak in het systeem kunt "hangen" waardoor je dus ook onafhankelijk eigen dingen kunt gaan doen. Ik heb het idee vanaf het engels forum opgepikt. Daar werd e.e.a. geimplementeerd (zelfde "probleem") door in de file tk_misc.c de TK_STDIN_DEVICE te activeren en in deze taak dingen toe te voegen (eigen statemachine bijvoorbeeld). Ik heb analoog hieraan een eigen taak gemaakt waarin dus mijn statemachine in is opgenomen. Werkt nu prima! Ik kan nu 8 outputs (HEF4094) en 8 inputs (HEF4021) los van de webinterface besturen!!

Kijk maar eens op 82.136.238.96 (met bekende user/wachtwoord)

Zo, nu de tweede RS232 poort aan de praat krijgen ...

groet,
Eric
ericbakker

Postby tonaugustin » Sun Feb 08, 2009 12:00 am

De tweede RS232 poort is makkelijk via de I2C pinnen te bereiken. Zie het werk van Henri Laidet. Ik heb op het engelse forum sources geplaatst waarbij ik de UART2 aansturing losgehaald heb uit zijn webcam sources.
tonaugustin

Postby ericbakker » Mon Feb 09, 2009 12:00 am

hoi Ton,

Had ik inderdaad ook al ontdekt dat deze secundaire functie voor com2 via de I2C kon worden geactiveerd. Echter ... ik gebruik de I2C al om I2C apparatuur (EEPROM/temp sensor) aan te gaan sluiten ....

Eric
ericbakker

Postby tonaugustin » Mon Feb 09, 2009 12:00 am

Tja, dan houdt het op, dan wordt het solderen aan de pennen van het IC....
tonaugustin

Return to Digibutler