Digibutler variabelen via de seriele poort

Updates, algemene discussies

Postby arthurdelacourt » Tue Sep 16, 2008 12:00 am

Hallo experimenteerders,

ik heb de digibutler geassembleerd, en na het gebruikelijke gepiel met de ip adressen draait de boel als een zonnetje achter mijn router.

nu wil ik echter -liefst zonder de firmware aan te passen- meer toegang tot de dynamische HTML variabelen krijgen. al kijkende in de source code van het board, lijkt het alsof de seriele poort op de digibutler een aantal commando's ondersteunt, waarmee deze variabelen zijn uit te lezen en te veranderen middels een VAR commando met parameters. dit zou mooie mogelijkheden bieden om wat uigebreidere periferie dan analoge sensors aan de digibutler te knopen.

mij lukt het echter niet; als ik een VAR naar de digibutler stuur, antwoordt hij wel met een hoop data, maar niet iets dat lijkt op een variabele dump.

Heeft iemand hier met meer succes mee geexperimenteerd ?
arthurdelacourt

Postby ericbakker » Sat Sep 20, 2008 12:00 am

ArthurdelaCourtHallo experimenteerders,

ik heb de digibutler geassembleerd, en na het gebruikelijke gepiel met de ip adressen draait de boel als een zonnetje achter mijn router.

nu wil ik echter -liefst zonder de firmware aan te passen- meer toegang tot de dynamische HTML variabelen krijgen. al kijkende in de source code van het board, lijkt het alsof de seriele poort op de digibutler een aantal commando's ondersteunt, waarmee deze variabelen zijn uit te lezen en te veranderen middels een VAR commando met parameters. dit zou mooie mogelijkheden bieden om wat uigebreidere periferie dan analoge sensors aan de digibutler te knopen.

mij lukt het echter niet; als ik een VAR naar de digibutler stuur, antwoordt hij wel met een hoop data, maar niet iets dat lijkt op een variabele dump.

Heeft iemand hier met meer succes mee geexperimenteerd ?

Het lukt mij sowieso niet om via de COM poort iets in te kunnen stellen? , ik nam aan dat je de VAR via de COM poort stuurt?
ericbakker

Postby ericbakker » Sun Oct 25, 2009 12:00 am

Zo, weer wat tijd gevonden om mijn digibutler weer eens aan de tand te voelen!

Heb ontdekt hoe je via de COM poort een eigen console kunt gaan maken: inplementeer zelf de kbdio() functie!
stel define TK_STDIN_DEVICE in (ipport.h)

voorbeeld:

void kbdio(void)
{
int i;
i = getch();
if (i>0)
{
if (p_kbbuff == (sizeof(kbbuff)-1))
{
p_kbbuff=0;
kbbuff[0]=0;
printf("invalid command (%i)!\n", p_kbbuff);
}
else
{
if (i==13)
{
//
// -> start parsing ...
//
printf("command '%s' (%i)\n",kbbuff,p_kbbuff);
p_kbbuff=0;
kbbuff[0]=0;
}
else
{
kbbuff[p_kbbuff]=i;
kbbuff[++p_kbbuff]=0;
}
}
}
}

Je kunt nu je eigen command parser bouwen.
ericbakker

Return to Digibutler