Hallo,
Ook ik heb nog last van het @@@@ LINK IS DOWN @@@@ probleem, maar dat moet wel aan mijn schakeling liggen, want een collega heeft de Digibutler ook gebouwd en die doet het prima en we hebben de mijne bij hem aangesloten, maar zonder succes... Probleem kan dus niet liggen aan de software...
De melding in Hyperterminal krijg ik dus, LEDje brandt, ColdFire loopt dus, RS232 deel is goed, etc. Het stukje schakeling rond de RJ45 poort lijkt vrij simpel, getuige het schema... Ik verdenk het trafootje, maar wat moet ik nu meten?
Als ik meet of doorpiep (in circuit), kom ik hier op:
Pin 1, 2, 3, 6, 7, 8 staan allemaal met elkaar in verbinding; dat kan kloppen, 2 en 7 zijn met elkaar verbonden en het zijn steeds spoeltjes met 3 aansluitingen...
Als ik de multimeter over R6, 7, 8, 9 zet, meet ik echter steeds 0 (nul) Ohm, dat lijkt me vreemd...
De andere kant van het trafootje lijkt meer in orde: 9, 10 en 11 zijn direct verbonden, zo ook 14, 15 en 16 en tussen (9, 10 en 11) en (14, 15 en 16) is een weerstand van 150 Ohm (wat wel klopt, 2 x 75 Ohm... (nl. R10 + R11).
Wie kan helpen door aan te geven wat ik moet meten? Ik heb de "truuk" met de crosscable en dan aan een PC niet uitgevoerd, erg veel hassle en, getuige het printje van mijn collega, moet het gewoon kunnen werken, per definitie (alle printjes zijn immers gelijk). Verhaal van het gebruik van een alternatief type router, flashen met andere software en een andere router gebruiken kan ik dus ook niks mee, ik moet echt iets verkeerde gedaan hebben...
Volgens mij staat het Pulse trafootje (HD1102) goed, ik zie een witte stip, die correspondeert met de driehoek op de print; als de RS232 connector naar rechts wijst, kan ik de tekst op het trafootje lezen...
Geen idee wat ik nog kan meten of waar het aan kan liggen...