Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 15 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Digibutler geen netwerk link

Updates, algemene discussies

Postby sparky51 » Wed Sep 03, 2008 12:00 am

Ik heb in mei het TBCLF printje besteld en heb toen € 14,89 inclusief € 3,50 verzendkosten betaald. Niet echt goedkoop maar toch wel redelijk.

Nu ligt het opgebouwde printje jammerlijk al maanden te wachten totdat ook ik mijn Digibutler overhandigd krijg van de postbode.

Hans
sparky51

Postby thijsbeckers » Wed Sep 03, 2008 12:00 am

Wouter1Waar we tegen aan hikken is dat het printje een tikkie duur is om bij The PCBshop te bestellen (rond de 30 euro met verzendkosten mee) en dat Freescale geen samples meer weggeeft.
...
Kortom: post nog eens een berichtje

Zie hier, update van 3 september (de eerste) en hier (Luc is een gewaardeerd collega ).
thijsbeckers

Postby wouter1 » Wed Sep 03, 2008 12:00 am

Dag Thijs,

tuurlijk gaat het blad voor! De verwijzingen naar het engelse forum waren me niet ontgaan. We weten nu de oorzaak en de oplossing voor het probleem.

Waar we tegen aan hikken is dat het printje een tikkie duur is om bij The PCBshop te bestellen (rond de 30 euro met verzendkosten mee) en dat Freescale geen samples meer weggeeft.

Bestellen van de chip kan wel, maar ook dan zijn de bijkomende kosten een veelvoud van de luttele dollars die de chip kost. En daarmee komt de stelling dat de TBCLF maar 10 euro kost toch wel onder druk te staan....

Kortom: post nog eens een berichtje
wouter1

Postby thijsbeckers » Wed Sep 03, 2008 12:00 am

Sorry voor het uitblijven van een reactie, blad gaat voor, he

Maar hebben jullie deze en deze al gezien? En dan vooral dit bericht...

(edit): En deze.'
thijsbeckers

Postby luc21 » Thu Sep 04, 2008 12:00 am

Vanaf morgen (5 september) kunnen we de Digibutler-printen uitleveren die nog in backorder staan en dan ligt er voldoende voorraad voor nieuwe bestellingen. Nogmaals excuses dat het zo lang heeft geduurd.
luc21

Postby thrillseekah » Fri Sep 05, 2008 12:00 am

Is het zo dat als je hem pas 2 weken geleden hebt besteld dat je hem dan nog morgen kan verwachten? Had niet goed gelezen toen ik bestelde dus wist niet dat de levering nog niet moegelijk was toendertijd.
thrillseekah

Postby ericbakker » Sun Sep 07, 2008 12:00 am

Ik had tegelijkertijd met het bestellen van de digibutler ook de TBLCF print besteld. De beschreven problemen geen link (hw bug, zie uk forum) en de niet geactiveerde DHCP zijn prima op te lossen.

puntje waar ik tegen aan liep: Met de standaard bedoelde 26-aderige flatcable was mijn MCF52331 (digibutler) niet te programmeren ('could not connect to target' error). Te einde raad de 10-aderige cable gebouwd en geprobeerd... Werkt !!

De genoemde fixes doorgevoerd en ik heb nu een prima werkende (hw Link + DHCP) butler!

Blijft naar mijn smaak het oververhittings probleem over ... anyone ??

Eric
ericbakker

Postby schueler » Mon Sep 08, 2008 12:00 am

Willem123
Ik las hier ook dat sommige denken dat de mensen van Eletor dit forum lezen , ook hieraan heb ik twijfels .

....
Thijs Beckers is een redacteur evenals Luc....

Dus ja, die mensen lezen wel degelijk mee en denken ook mee met de gebruikers. Zoals al eerder in dit forum vermeldt staat is dat ze niet alles kunnen af vangen. Zie je zelf dus als beta tester.
Sommige mensen ( zoals ik ) willen bijvoorbeeld niet dat de DHCP functie geactiveerd is maar dat de Digibutler een vast IP adres heeft.

En ja, soms nemen ze projecten van het net. Maar ook die op het net staan werken zelden voor andere omdat deze mensen waar andere wensen hebben.

Dit was vroeger al zo met de versterkers van elektuur. Vrienden van me hebben deze gebouwd en toch weer net iets anders gemaakt naar hun smaak. Naar mijn mening moet dit blad je aansporen om e erin te verdiepen. Maar dat had ik al eerder gezegd geloof ik...

Hetzelfde geld dus voor de firmware / software. Deze mag en kan altijd naar wens veranderd worden,

Ik moet je wel gelijk in geven dat ze wel de software moeten gebruiken dat in het blad beschreven staat. Dat voorkomt verwarring.

Ben
schueler

Postby willem123 » Mon Sep 08, 2008 12:00 am

Heb hier ook de Digibutler liggen was echt mooi voorgesteld door Elektor maar de werklijkheid is iets anders . Ik las hier ook dat sommige denken dat de mensen van Eletor dit forum lezen , ook hieraan heb ik twijfels . Zelf denk ik dat de Digibutler een stille dood gaat hebben want er komt geen reactie op de fouten en problemen van Elektormensen zelf . De laatste tijd bezien ik Elektor maar als een blad dat vewijst naar zelfbouw projecten op het net als ze werken of niet......... los dat maar op langs een of ander forum . Ik hoop dat ze dit op tijd inzien .
willem123

Postby thijsbeckers » Mon Sep 08, 2008 12:00 am

ThrillseekahIs het zo dat als je hem pas 2 weken geleden hebt besteld dat je hem dan nog morgen kan verwachten? Had niet goed gelezen toen ik bestelde dus wist niet dat de levering nog niet moegelijk was toendertijd.

Volgens de bestelafdeling worden de overige DigiButlers deze week verstuurd.
thijsbeckers

PreviousNext

Return to Digibutler