Digibutler geen netwerk link

Updates, algemene discussies

Postby biometer » Sun Oct 24, 2010 12:00 am

Hoi Ben,

de pinnen die je voorstelde om te meten van zowel de UTP connector als de HD1102 zijn goed verbonden, ze piepen allemaal. De HD1102 is ook goed om gemonteerd.

Je stelde voor de weerstanden R6, R7, R8 en R9 te meten, dit zijn van die kleine, voorgemonteerde componentjes. Moet ik dan de pennen van de fluke op weerszijden houden? Zo ja, daar meet ik geen spanning...

Wat ik wel zojuist merkte was dat wanneer ik de DigiButler aangesloten had, bij de netwerkverbinding van mijn laptop keek om te zien of de LAN kabel was aangesloten. Dit staat constant op "Netwerkkabel niet aangesloten", maar elke seconde verandert dit heel kort naar "Verbonden".

Dit is me nog niet eerder opgevallen, maar kan wellicht iets betekenen?

Ik hoop dat je nog suggesties hebt.

Bedankt!

Gr. Sven
biometer

Postby schueler » Mon Oct 25, 2010 12:00 am

Hi Sven,

Ik moest even terug lezen maar ik zie dat je zowel je laptop als een PC geprobeerd hebt om verbinding te maken met de Digibutler. Ik zou toch voor willen stellen om een met een normale UTP kabel de digibutler aan te sluiten op een switch of hub ( liever geen router ).
Als de verbinding goed is zal er een lampje op je hub of switch gaan branden. Dit om uit te sluiten dat het toch de kabel niet is. Je had al gepost dat de kabel goed is maar de router als je laptop / PC gebruiken MX. Dat betekend dat deze automatisch corrigeren ls je per ongeluk de verkeerde kabel hebt aangesloten.

Ben
schueler

Previous

Return to Digibutler