TBLCF aanschaffen

Updates, algemene discussies

Postby llo » Thu Oct 20, 2011 12:00 am

Zijn er nog Digibutler hobbyisten die een TBLCF willen aanschaffen?

Het printplaatje kan je eenvoudig bij Elektor bestellen maar de onderdelen zijn moeilijker te krijgen. Bij Farnell zijn de onderdelen wel te bestellen maar daar geld een minimum bestel bedrag van 50 Eurie.

Als er 3 of 4 geintereseerde zijn dan zouden we het gezamelijk kunnen bestellen waardoor de prijs aantrekkelijker wordt. Ergens tussen de 20 en 30 eruo.

Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand eenTBLCF te koop heeft.
llo

Postby ruudvr » Tue Nov 01, 2011 12:00 am

Ik ben wel geinteresseerd in de TBLCF componenten. Ik zie bij Freescale geen sample mogelijkheid maar bij digikey kun je de chip voor eur 2,76 kopen,dus dat is wat mij betreft een prima optie (bovendien hebben die een connector die ik nog wil hebben).

Ruud
ruudvr

Postby llo » Wed Nov 02, 2011 12:00 am

Hoi Ruud,

Alvast bedankt voor je reactie.

De kosten van de chip zijn het inderdaad niet.
Bij Digikey lopen de totale kosten op door de verzendkosten vanuit de US. Bij Farnell.nl loopt het ook op door het minimale order bedrag van 50 euro voor particulieren.
Trouwens ook de verzendkosten (6,50) van het printje bij Elektor zijn niet mis.
Hopelijk is er nog iemand die interesse heeft.

Mvg, Luc
llo

Postby ruudvr » Thu Nov 03, 2011 12:00 am

Ha Luc,

Via de elektor outlet kost de TBLCF nu maar eur 5,95 + 4,25 verzendkosten http://outlet.elektor.com/contents/en-us/p68_Product_71.html, nog 8 dagen geldig (ik heb het zondag besteld en het is dinsdag bezorgd).
Digikey heeft overigens niet alle componenten volgens de bestelnrs uit de manual, maar daar zijn wel vervangers voor. Wat ik niet weet is of elk crystal van 12 MHz goed is? Ik stel de 535-9067-1-ND voor, die lijkt erg op die uit de manual en is alleen formeel een SMD crystal, maar volgens mij zitten er wel draadjes aan die je kunt buigen. Dan komen we, incl Freescale chip, onder de eur 10 uit plus eur 9 verzendkosten (tenzij er meer participanten zijn).

Groet, Ruud
ruudvr

Postby schueler » Thu Nov 03, 2011 12:00 am

Elk 12MHz kristal is goed.
Het komt niet zo heel kritisch.

Zelf heb ik nog "reserve" onderdelen liggen dus als je ergens niet aan kunt komen laat het maar weten.

Ben
schueler

Postby llo » Thu Nov 03, 2011 12:00 am

Hoi Ruud,

Dat klinkt erg goed.

Dacht ergens te hebben gelezen dat de verzend kosten bij Digikey nogal op konden lopen omdat het via FEDEX vanuit de US moet komen. Maar als het maar 9 euro is dan is het bestellen bij Farnell niet meer zo handig.

Ik heb het printje van de TBLCF ook al besteld bij de outlet site. Had het nog niet gezien dat die er ook bij stond.

Zullen we even telefonish of email contact hebben over de details?

Mvg, Luc

PS Ben bedankt voor de tip.
llo

Postby ruudvr » Thu Nov 03, 2011 12:00 am

Ha Luc,

Niet te enthousiast worden, verzendkosten zijn EUR 18 dus met z'n tweeën EUR 9 p.p. Boven EUR 65 geen verzendkosten, dus ik ben aan het kijken wat ik nog meer kan bestellen.

Prima idee om de verdere details per email te doen. Ik stuur je vanavond wel een voorstel.

Ruud
ruudvr

Return to Digibutler