Hulp gevraagd bij testen

Updates, algemene discussies

Postby roald » Thu Mar 31, 2011 12:00 am

Geruime tijd geleden heb ik de digibutler gebouwd. Na veel gedoe met waarschijnlijk slechte soldeerverbindingen heeft hij een paar keer gewerkt (ik heb de html pagina gezien en ik kon het gele ledje aan/uit zetten). Ook toen werkte hij slechts af en toe.

Omdat het mij ergerde dat ik het toen niet goed werkend kreeg ben ik er weer aan begonnen.

De digibutler start normaal op dwz. hij geeft de bekende meldingen op de seriele poort maar na het eigen IP adress 192.168.0.151 blijft het stil. Er gebeurt niets meer. Ik heb diverse netwerk aansluitingen geprobeerd. Diverse routers, diverse PC's. Op een switch aangesloten gaat daar wel het lampje van de betreffende poort branden.

Ik hoop iemand te vinden die mijn digibutler kan uitproberen in de bij hem/haar werkende situatie. Als hij daar werkt is het voor mij de moeite verder te gaan met het zelf programmeren van de digibutler (allereerst op 10 MB en met een ander IP adress).

Wie kan hem thuis proberen??
roald

Postby schueler » Thu Mar 31, 2011 12:00 am

In welke buurt woon je?
Ik heb er zelf ook eentje, al moet ik die weer eens even onder het stof vandaan halen. Ik heb toen der tij de controller opnieuw geprogrammeerd om een automatisch ip adres te krijgen en de connectie op 10Mbit te zetten.

Zal het een dezer dagen nog eens kijken wat het doet...

Ben
schueler

Postby roald » Fri Apr 01, 2011 12:00 am

Bedankt voor je antwoord, Ben.

Ik woon in Groningen maar ik kan hem natuurlijk per post naar je opsturen.

Mijn volgende vraag zou zijn of iemand hem kan herprogrammeren zodat hij DHCP gebruikt en geen problemen meer heeft met de router. Als hij dan normaal werkt zou ik verder willen gaan met hemzelf te programmeren (met de nog te maken programmer). Het is nu een beetje - moet ik er nog meer energie in steken of niet.

Alvast bedankt voor je moeite.
roald

Postby llo » Sat Oct 08, 2011 12:00 am

Hallo Roald,

Ben je nog verder gekomen met je Digibutler? Zo te zien ben je er recent nog mee bezig geweest.

Heb pas ook een Digibutler gekocht en zit nu ook met de @@@ LINK DOWN @@@ melding.

Via de vele info op forums lijk je een TBLCF nodig te hebben om het structureel op te lossen. Aan een lege print is wel te komen maar ergens onderdelen bestelen blijkt wat lastiger. Bij http://nl.farnell.com kan je de onderdelen eenvoudig opgeven maar die leveren niet aan particulieren (althans < 50,-).

Met vriendelijke groet, Luc
llo

Postby roald » Fri Oct 14, 2011 12:00 am

Hallo Ilo,

ik ben er nog niet aan toegekomen, maar ik wil er binnenkort wel weer aan beginnen. Ik heb de print voor de TBLCF, de processor (was vrij verkrijgbaar) maar niet meer geloof ik. Mijn idee was dat ik graag iemand zou vinden om de twee problemen (ip nummer dus dhcp en autonegotiation) op te lossen en te flashen in de digibutler zodat ik zeker weet dat hij werkt.

Daarna kan ik altijd nog zien hoe ik hem verder kan gebruiken (is mijn idee).

Er moet toch iemand zijn die zijn digibutler op deze manier heeft aangepast en die dat ook voor onze digibutler zou willen doen?

Als ik het goed begrijp zit jij ook in deze positie of denk je de onderdelen niet te kunnen kopen?

Ik twijfel ook een beetje om er mee door te gaan omdat het hele digibutler project een snelle dood lijkt te zijn gestorven. Voor zover ik weet zijn er geen artikelen meer aan gewijd en ook in het forum is er weinig aktiviteit wat dit betreft.

Groetjes Roald
roald

Postby schueler » Sun Oct 16, 2011 12:00 am

Hi Roald,

Ik heb de code van de Digibutler aangepast en draait bij mij op 10mbit. Ook wat andere zaken heb ik veranderd wat ook te vinden is in de forums ( Engelse versie ).

Wat de onderdelen betreft, ik heb nog wel wat reserve liggen.
E-mail me even wat je nog mist en het adres waarnaar ik het kan toesturen en dan komt dat wel goed.

P.S.: Ik heb niet voldoende liggen om iedereen te voorzien...

Ben
schueler

Postby schueler » Sun Oct 16, 2011 12:00 am

Op het Engelse forum over de Digibutler is meer te vinden...

Op het Duiste forum staat ook een artikel betreft de Digibutler.
Daarin staat precies beschreven welke stappen je moet ondernemen om het aan de praat te krijgen.

Ben'
schueler

Postby llo » Sun Oct 16, 2011 12:00 am

Hi Ronald,

Bedankt voor je reactie.

Er is misschien niet zoveel activiteit, toch lijkt het me wel erg leuk om het aan de praat te krijgen.
Het onderdeel MC908JB16JDWE is waarschijnlijk het moeilijkst aan te komen om een TBLCF te kunnen bouwen.

Als het gelukt is hoor je het.

Mvg, Luc
llo

Postby roald » Mon Oct 17, 2011 12:00 am

Momenteel even op vakantie. Als ik terug ben zal ik eens kijken wat ik nog nodig heb en of er genoeg dokumentatie is om het tot een goed einde te brengen. Bedankt voor de reacties....
roald

Postby llo » Sun Oct 23, 2011 12:00 am

Hi Ronald,

Heb de Digibutler nu al wel aan de praat gekregen. D.w.z. via de webpagina lukte het om het relais aan en weer uit te zetten.
In iedergeval betekend het dat de print goed gesoldeerd is.

Om zover te komen heb ik van een oude utp kabel een cross kabel gemaakt. Op http://www.elektor.nl/forum/forum/actuele-projecten/digibutler/digibutler-geen-netwerk-link.667181.lynkx?pageStart=91 staat een beschrijving hoe.
Vervolgens op een wat oudere pc met WinXP de netwerk kaart op een vaste snelheid van 100MB full duplex ingesteld. En de tcpip instellingen op een vast ip adres van 192.168.0.1.
Hierdoor verdwijnt de MISSING LINK' melding en kon ik met firefox de web pagina tonen.

Vervolgens werkt de button op de pagina om het relais te schakelen niet. Wel kon ik op de variabele pagina zien dat de button (niet de reset) op de print ingedrukt werd.
Met de onderstaande url's lukte het wel om het relais te bedienen.
ip_address/index.htm?SSR2=LIGHT_ON
ip_address/index.htm?SSR2=LIGHT_OFF
ip_address/index.htm?SSR2=SSR2_TOGGLE
Dit stond ergens op het engelse forum.

De chip wordt nog wel erg warm maar dat schijnt verholpen als de netwerk snelheid naar 10Mb gezet wordt. Dat scheelt dan ook gelijk in het stroom verbruik.

Wordt vervolgt, Luc'
llo

Return to Digibutler