Hoe zelf programmeren software

Postby zom-b » Fri Aug 22, 2008 12:00 am

Hallo,

Ik heb hier de PIC al liggen, jaren geleden gesampled toen PC's nog paralelle poorten hadden. Nu dacht ik hem even met de PICKit1 te programmeren die ik van een kennis geleend heb, kan dat ding geen PIC18's programmeren. Als alternatief dacht ik even aan de PICKit2 na te bouwen waarvan de schema's openbaar zijn, maar die heeft ook een PIC18 aan boord. USB naar LPT interfaces vind ik ook niet veel, anders had ik dit project niet aangenomen. Heeft iemand een ander idee dat mij niet teveel (tijd) kost?
zom-b

Postby arjen h. » Sun Nov 23, 2008 12:00 am

Misschien een beetje late reactie, maar ik gebruik de K8076 van Velleman.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby msilvius » Sun Nov 23, 2008 12:00 am

Op willem.org vind je een wereldberoemde (echt niet overdreven) behoorlijk complete programmer voor de parallelle poort.
Omdat zelfs bij Willem de wereld niet stil staat (dat zou je overigens niet zeggen als je al eens bij hem langs bent geweest), is dat apparaat inmiddels geëvolueerd naar een USB versie.
De programmers van Willem werken betrouwbaar en zijn dus van Nederlands fabrikaat, maar de verbeteringen in hard- en software komen van over de hele wereld.
De prijzen zijn zeer acceptabel als je kijkt wat er allemaal mee kan.
Het is echt wat voor de experimenteerlustige hobbyist.

(Ik zie dat willem's shop tot januari gesloten is...)
msilvius

Return to 2007-11 USB data-acquisitiekaart