instalatie

Postby pjongen » Wed Jan 16, 2008 12:00 am

4 Khz op 20 Mhz is een afwijking van 0,02%. Dat mag je niet veel noemen. Als je echt een stabiele en nauwkeurige frequentie wil hebben (voor een zender of zo) moeten cristallen op gelijke temperatuur gehouden worden (oventje) en goed trimmen. Het maakt ook nog uit of een cristal voor serie of parallel resonantie geslepen is. Maar voor dit soort toepassingen is 0,02% ruim voldoende.

Ik weet het nu echt niets meer te verzinnen. Ik vraag me steeds af wat voor een mogelijk ander probleem we over het hoofd zien. Ik blijf benieuwd naar wat de uiteindelijke oplossing is. Mijn aanbod om jouw kaartje hier te testen blijft! Is binnen een 1/2 uurtje bekeken denk ik.

Peter
pjongen

Postby jfm.gielen » Wed Jan 16, 2008 12:00 am

pjongen

Ik blijf benieuwd naar wat de uiteindelijke oplossing is. Mijn aanbod om jouw kaartje hier te testen blijft! Is binnen een 1/2 uurtje bekeken denk ik.

Peter

je aanbod houdt ik nog even in gedachten

je kan het ook anders bekijken dank zij een niet werken kaartje
heb ik inmiddels hier een hoop informatie over de werking van
de usb bus gekregen

jfm
jfm.gielen

Postby jfm.gielen » Sun Jan 20, 2008 12:00 am

weer de kans gehad om op een ander pc het board aan te sluiten
en jawel nu komt meteen de naaam te voorschijn

JLRF TAD V1.0 1/2007

het board werkt dus goed
deze pc had ook een register cleaner (tune up utilities)
in gebruik

ik zal het dus toch in mijn eigen pc moeten zoeken
op dit moment weet ik alleen nog niet waar ik moet beginnen

de tip van arjan (boek over de usb bus ) maar volgen
en het boek bestellen

jfm
jfm.gielen

Postby arjen h. » Sun Jan 20, 2008 12:00 am

jfm.gielende tip van arjan arjen (boek over de usb bus ) maar volgen en het boek bestellen

Hmmm, ik weet niet of je het zo hebt opgevat dat ik denk dat de oplossing tot je probleem in dit boek te vinden is, ... , want daar heb ik misschien wel mijn twijfels over.

Het stukje over de statussen en dergelijke beslaan 'slechts' 3 pagina's van de 550. De rest is (ook) allemaal (erg) low level over hardware, pakketjes, ...
Normaal gesproken denk ik zware kost, oftewel een boek voor mensen die zich echt in de usb technieken willen ingraven.

Kijk even goed naar de inhoudsopgave om te zien of je het de moeite waard vindt...

Een wat meer praktisch boek over USB en opslag(media) is USB Mass Storage, ook van Jan Axelson.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby rrakke » Thu May 01, 2008 12:00 am

Heb vandaag het printje gesoldeerd met de componenten er op en de PIC zelf geprogrammeerd. Mijn PC draait met Vista x64, moest hier voor bij Microchip een nieuwe mchpusb.sys driver downloaden, bestand MCHPFSUSB_Setup_v1.3.exe. Deze geinstalleerd en het bordje werkt top op een Vista x64 systeem.

In de gedownloade software van Elektor zit ook onder Firmware een bestand genaamd TAD_USB.hex. Wet iemand toevallig wat dit bestand voor functionaliteit in zich draagt ?
rrakke

Postby arjen h. » Thu May 01, 2008 12:00 am

De TAD_USB.hex is identiek aan de TAD_v1.hex.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Previous

Return to 2007-11 USB data-acquisitiekaart