instalatie

Postby pjongen » Tue Dec 04, 2007 12:00 am

Als die spanning goed is, en de USB aansluitingen niet verwisseld, dan kan er eigenlijk niet zoveel fout zijn. Thijs Beckers van electuur beweert dat de aansluitingen van de USB op de originele print goed zitten, verder is een eigenlijk geen enkel ander signaal belangrijk.

Het is gewoon duidelijk dat bij jou de USB niet gaat praten.

Ik vond de eerste keer (voordat ik ontdekte dat de USB aansluitigen verkeerd ware) de leds ook snel knipperen. Tegelijk, meerdere keren (10?) per seconde, dus dat lijkt goed. Ik heb inmiddels de firmware niet meer origineel, dus ik kan het niet nameten.

Rest nog het proberen van de schakeling op een andere PC. Heb je geen vriend/buur etc waar je de schakeling even in een USB kunt prikken. Als ie vraagt om een driver weet je genoeg, hoef je verder niet te installeren. Even voeding vanuit de USB aansliuten. Dat mag ook wel even zonder de (L1) spoel.

Daarna rest alleen nog het testen van een andere PIC.

Als je in de buurt woont zou ik je wel kunnen helpen. Ik woon in ZH.
pjongen

Postby jfm.gielen » Tue Dec 04, 2007 12:00 am

ik heb hem all op meerdere pc's geprobeerd ook op second editon
overal het zelfde vraagt nergens om een driver zegt in eerste instantie dat ie geinstaleerd is om daarna te vertellen dat ie niet
werkt

usbview geeft aan enummeration failed

dus ik denk ook dat er iets fout is met de processor
de print is inderdaad anders dan in het blad
de print sporen op pen 2 en 3 van de usb connector zijn omgedraaid

bedankt voor de reacties

het zal een nieuwe processor moeten worden

jfm
jfm.gielen

Postby arjen h. » Tue Dec 04, 2007 12:00 am

jfm.gielenhet zal een nieuwe processor moeten worden

Als je wilt dan kan ik een nieuwe controller voor je programmeren. Ik zal hem dan uiteraard testen en dan pas opsturen. Stuur even een email als je interesse hebt.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby jfm.gielen » Wed Dec 05, 2007 12:00 am

Arjen H.
Als je wilt dan kan ik een nieuwe controller voor je programmeren. Ik zal hem dan uiteraard testen en dan pas opsturen. Stuur even een email als je interesse hebt.

ik heb inmiddels een niewe processor besteld
maar toch bedankt voor het aanbod

jfm
jfm.gielen

Postby arjen h. » Wed Jan 02, 2008 12:00 am

jfm.gielenik heb inmiddels een niewe processor besteld
maar toch bedankt voor het aanbod

Inmiddels werkend?
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby jfm.gielen » Wed Jan 02, 2008 12:00 am

ook met de nieuwe processor blijft het een onbekend apparraat
bij het doorzoeken van de eigenschappen
staat dan ook pid en vid op nul

ik ben dan ook maar weer verder gegaan met het avr usb board
dat zonder problemen word herkent
voor atmel processors heb ik een progrrammer en studio4
dat maakt het ook makkelijker om zelf veranderingen aan
te brengen

jfm

p.s. allemaal nog een goed 2008
jfm.gielen

Postby pjongen » Wed Jan 02, 2008 12:00 am

Het blijft een raar probleem. Zeker als je het al op meerder pc hebt geprobeerd. Is er iets op het kaartje mis ( ergens een sluiting die je niet ziet?) Veel kan dat niet zijn overigens, voor de enumeratie is alleen de USB verbinding nodig.

Nogmaals, ik wil je best helpen als je dat kaartje + processor op een of andere manier hier krijgt. Met de processor in mijn kaartje kunnen we zekerstellen dat de processor goed is.
Ik heb bovendien een PIC programmer.
Met het kaartje en (een van) mijn processor kunnen we ook vaststellen hoe het met het kaartje gesteld is.

Stuur me een PM.

Een heel stomme vraag, maar ja, bij een stom probleem horen stomme oplossingen. Je gebruikt een apparte voeding, dus niet via de USB. Heb je wel de massa aansluiting met de PC aangesloten? Heb je al eens geprobeerd met USB voerding?
pjongen

Postby arjen h. » Wed Jan 02, 2008 12:00 am

pjongen...
Met de processor in mijn kaartje kunnen we zekerstellen dat de processor goed is.
...
Met het kaartje en (een van) mijn processor kunnen we ook vaststellen hoe het met het kaartje gesteld is.
...

Hier sluit ik mij bij aan. Dit is de manier!
arjen h.
Moderator

Postby jfm.gielen » Sat Jan 05, 2008 12:00 am

pjongen
Een heel stomme vraag, maar ja, bij een stom probleem horen stomme oplossingen. Je gebruikt een apparte voeding, dus niet via de USB. Heb je wel de massa aansluiting met de PC aangesloten? Heb je al eens geprobeerd met USB voerding?

dit is uiteraard geen stomme vraag
(soms zie je de meest simpele dingen gewoon over het hoofd)
ik heb op dit moment de voeding voor het gemak van de usb bus in gebruik
wat geen verschil maakt
de massa aansluiting van de pc (ik neem aan dat je de afscherming bedoeld ?)
die zit op de print door verbonden
ik las trouwens ergens in een pdf file dat je dat niet moest doen

het is natuurlijk het makkelijkste om alles naar jou of arjan op te sturen
(wat ook zeer gewaardeerd word dat jullie die mogelijk bieden)

maar ik blijf er toch nog even mee spelen (er is geen haast bij)
ik ben nu bezig de signalen op de bus te proberen uit te pluizen wanneer
deze van de pc of van de data kaart afkomstig is

als vergelijking heb ik de avr usb kaart (deze werkt)
op de osciloscoop zie ik op dit moment op bijde een vergelijkbaar signaal
bij het opstarten
de avr usb is low speed

ik zag op een andere post iets over regscrub
dat deze iets verwijderd wat niet zou moeten

zelf gebruik ik tune up utilities
zou deze het zelfde kunnen doen
en wat wordt er verwijderd

jfm
jfm.gielen

Postby pjongen » Sat Jan 05, 2008 12:00 am

Hoi,
Gezien de problemen waaraan ik met "postz0" heb gewerkt is dat heel goed mogelijk. De symptomen bij jou lijken iets anders, maar het probleem kan soortgelijk zijn.
Het kan bijna niet anders. Jouw chip en kaartje zijn, na alles wat je schrijft goed. Dus moet het aan je PC liggen.

Zeker als je zonder na de denken die registercleaner alles laat corrigeren wat het als "fout" aangeeft.
Dit soort programma's put zich uit in het aangeven van zoveel mogelijk fouten om daar hun bestaansrecht aan te ontlenen.
Je moet het zien als: "mogelijke fouten". Ze laten het aan vervolgens aan de gebruiker over te selecteren welke fouten hij wil corrigeren. Als je op "alles" drukt, vraag je om probemen!
De best regcleaner is geen regcleaner, en als je toch een wil gebruiken de regcleaner die bij de test het minst aantal "fouten" aangeeft.

Regscrub vond bij postz0 na een nieuwe XP installatie 93 fouten. Daarvan waren er misschien maar 3 of 4 die ik met een gerust hart verwijderd had.
Er moet trouwens héél wat "fout" zijn in het register ('n paar 1000 obsolete entries) voordat dit merkbare vertraging gaat opleveren.
Bij mij vind het ene programma 901 "fouten" en een ander in dezelfde PC! 163. Niks aan doen!.
Onze PC worden trager als gevolg van het groot aantal files dat op onze disken staat. Ook het NTFS file syteem is niet gemaakt voor schijven van honderden Gb's. Defragmenteren lost dat niet op, omdat het aantal files bepalend is.

Peter
pjongen

PreviousNext

Return to 2007-11 USB data-acquisitiekaart