PC Software in C# voor Data-acquisitiekaart

Postby velswijk » Thu Apr 17, 2008 12:00 am

Toen ik dit thema zag langskomen, kon ik niet nalaten te reageren. Ik heb de PIC beginners-vuurdoop min of meer achter de rug, en het heeft hele leerzame ervaringen opgeleverd.
Ik moet zeggen dat ik dank zij de eerdere bijdragen van pjongen zeer snel van de grond ben gekomen.
Nu is de tijd aangebroken om de serieuze toepassing uit te voeren. Die vraag was de trigger, en ik wil mijn eigen plannen (ongevraagd) wel delen met de buitenwereld.

Mijn plan is om een complete modelspoorbaan te besturen m.b.v. 'het kaartje', en wel op basis van SPI (Serial Peripheral Interface, voor wie dat nieuw is), gebruikmakend van het in de PIC 18F4550 ingebouwde SPI device, en schuifregisters in de infrastructuur. Dit deel is beproefd met de 'kale' versie van de firmware, en werkt als prototype. De basale infrastructuur, gebaseerd op std. telefoonbekabeling is in aanbouw.

Verder heb ik een tweede versie van de firmware gemaakt, die wat meer lijkt op een polling-based 'operating system', om de mix van events, timers en interrupts overzichtelijker af te handelen.
Met deze firmware wordt dan de definitieve versie van de toepassing gemaakt. In een attachment heb ik een beschrijving hiervan bijgevoegd.

Het meeste werk gaat overigens zitten in de PC toepassing die het geheel moet aansturen, dus ik voorlopig nog wel vooruit.
Maar het probleem van de taakverdeling van: wat in de PC, wat in firmware en wat in hardware te doen is erg interessant.

vr.gr.
PvE
Attachments
PIC18_20Polling_20Executive_20_28draft_29.pdf
(110.32 KiB) Downloaded 44 times
velswijk

Postby vanmar » Sat Jan 02, 2010 12:00 am

Hi,

Ik heb je post nu pas doorgenomen. Ik heb dezelfde oefening gedaan, echter zonder succes! Mijn RTOS en de manier waarop de USB poort werken, lopen mekaar in de weg.

Ben je bereid je sourcecode te delen?

Vanmar
vanmar

Previous

Return to 2007-11 USB data-acquisitiekaart