PC Programma

Postby explorer » Sat Nov 24, 2007 12:00 am

Wil graag hardware testen ....

TAD_V1_WIN.EXE leidt slechts tot pop-up:

This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix the problem.

Alles standaard extracted dus mpusbapi.dll staat in zelfde directory .....

Ik veronderstel dat de executable bedoeld is "out of the box" te werken ...?
explorer

Postby explorer » Sat Nov 24, 2007 12:00 am

Dus geen "zelfstandig" executable. Naast DLL wordt ook e.e.a. uit de ontwikkelomgeving aangesproken.

Enkele uurtjes installeren en het werkt daadwerkelijk ....

Overgens geen idee meer welke onderdelen v/d omgeving wat gebruiken. Ook hier lijkt MS het web stringent te hebben doorgevoerd ...

Pak weg 500 Mb aan software uitrollen om dit moois werkend te krijgen. Ben blij dat het werkt .....
explorer

Postby arjen h. » Sun Nov 25, 2007 12:00 am

Idem.

Hoewel ik de ontwikkelomgeving (VS 2005) al eerder had geinstalleerd werkt(e) de executable bij mij ook niet.

Nieuwe exe gebuild en het werkt wel.
Zowel vanuit de ontwikkelomgeving als via rechtstreeks de nieuw gemaakte exe.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby velswijk » Mon Jan 07, 2008 12:00 am

Ik loop ook tegen dezelfde melding aan; het is mij onduidelijk wat er nu precies in de run-time omgeving ontbreekt. Wie heeft daar meer zicht op?
Het zou vervelend zijn als ik op mijn "productie"-systeem een complete ontwikkel-omgeving zou moeten installeren.
Het moet toch mogelijk zijn om van een eenvoudige C++ applicatie een echte portable executable te maken?

Met belangstelling,
P.
velswijk

Postby pjongen » Mon Jan 07, 2008 12:00 am

Hoi,

Ik ben al destijds al heel snel afgestapt van de originele C code die bij de download zat en verder gegaan met C#.

Vanmiddag heb ik de originele code opnieuw gecompileerd en op mijn systeem gedraaid. (stand alone, dus niet via de ontwikkel omgeving). Geen probleem.

Daarna proberen te runnen op een andere PC met vers geinstalleerde XP + office 2000 geinstalleerd.
De driver loopt er gewoon in, gaat prima, maar bij het opstarten van TAD_V1_win, inderdaad dezelfde mededeling. (sh.... beep).

Ik heb toen ook mij eigen (in C# gemaakte) programma op die schone PC gedraaid. In eerste instantie geeft die ook een fout, maar met wat meer omschrijving erbij nl "mscorwks.dll" niet tevinden. Dit is een onderdeel van het .NET framework.
Logisch!! De programma's zijn gemaakt met DOTNET compilers dus van de Microsoft site DOTNET 2.0 framework gedownload en geinstalleerd op de PC.

Bij de TAD_V1_win krijg ik nog dezelfde error. Als ik tijd heb kijk ik daar wel eens naar.

Mijn eigen programma loopt wel. Dus zolang we niet weten wat er met het in C++ geschreven programma mis gaat stel ik je voor het te proberen met mijn programma dat ik hier als download attach.

PICDEMO.zip
In de directory "Release" op de download staat de driver die ik gebruikt heb.

PIC DEMO.EXE is mijn eigen test programma voor de PIC.
Er staan rechts een paar dingen die bij de standaard PIC niet werken(mijn eigen veranderingen), maar dat zou geen probleem moeten zijn. Het betreft L1, L2 en Add function test.

Ouput PortD stelt je in staat om individuele bits van port D te setten en resetten.
Een laag op een pin van port B geeft indicatie in het windowtje van PORTB.
De analoge input poorten daar zul je wel wat rommel op zien omdat die open hangen. Ga maar eens met je hand in de buurt van de PIC.
Ik heb op Analoog poort 1 een potmeter gehangen (tussen + en grnd) en zet de waarde om in een Voltage. (met de voeding als referentie)
De digitale en analoge poorten worden regelmatig gescand. De frequentie waar dat mee gebeurd kun je met de slider aanpassen van 1mSec tot 1000 mSec.
"Analog 0 to LED" maakt van de LEDS op portD een soort bargraph.
Als ik er achter kom wat er mis gaan als je het TAD_V1 port zal ik dat melden.

Success,
Peter

PHPJJ.web-log.nl
Attachments
PICDEMO.zip
(154.51 KiB) Downloaded 54 times
pjongen

Postby jiha » Mon Jan 07, 2008 12:00 am

Ik had die fout ook. Ik heb vervolgends de .NET framework 3.5 runtime geïnstalleerd en het werkt. Idd, de software is in CLR omgeving (.net) geschreven. De meeste mensen draaien nog de 2.0 versie van .net runtime.

zie

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=333325FD-AE52-4E35-B531-508D977D32A6&displaylang=en
jiha

Postby velswijk » Tue Jan 08, 2008 12:00 am

Peter,

Zeer bedankt voor uitvoerig antwoord. Ik heb inmiddels jouw VB versie geprobeerd en die loopt in ieder geval met of zonder runtime omgeving (op beide PC's) even goed. Mijn USB kaart is nog niet klaar, dus het is nog geen echte test, maar ik vertrouw erop dat met kaart het gedrag niet anders zal zijn.
Ik was sowieso van plan om uiteindelijk toch een eigen versie van de USB interface te maken, dus ik ben toch niet gebakken aan C++ (integendeel..), en kan even goed de VB versie als uitgangspunt nemen.

vr.gr.
Peter
velswijk

Jiha,

Bedankt voor de tip.

vr.gr.
Peter
velswijk

Peter,

Aansluitend op mijn eerdere opmerkingen: het viel mij wel op dat jouw testprogramma vrolijk lijkt te werken, zonder dat er een USB kaart inzit; zou daar niet op getest moeten worden (zoals ook het origineel doet)?

vr.gr.
PvE
velswijk

Postby arjen h. » Tue Jan 08, 2008 12:00 am

Zoals het origineel afgesloten wordt vind ik vrij bruut.
Het is de schrijver/programmeur van het programma die dat heeft bedacht, maar dat hoeft op zich niet.

Mijn voorkeur gaat (ook) uit naar een programma dat gewoon opent, de usb apparaten detecteert, al dan niet een melding geeft, maar verder niet wordt afgesloten.

Waar ik nu mee bezig ben is een programma (tzt zet ik deze wel op het forum) dat meerdere (dezelfde) usb-kaarten kan aansturen. In het programma inbegrepen een timer waarop weer een scan wordt gedaan of er nieuwe kaarten zijn aangesloten of verwijderd. De lijst met aangesloten apparaten wordt hierop aangepast.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Next

Return to 2007-11 USB data-acquisitiekaart