Download USB Data-aquisitie kaart 11/2007

Postby rudivd » Fri Oct 19, 2007 12:00 am

Hallo !

Net de software behorende bij project nummer 070148
gedownload (070148-11). In de zip file zit alleen de
folder PC met het PC gedeelte van de software, terwijl
op pg. 11 in het artikel gesproken wordt van een folder
firmware en driver. Is dit ook (nog) te downloaden ??

Alvast bedankt
Rudi
rudivd

Postby arjen h. » Fri Oct 19, 2007 12:00 am

idem, is overigens pagina 19.

Verder: GEWELDIG PROJECT !!!

Voor zover ik het nu kan zien eigenlijk gewoon HET project om zelf met USB en elektronica aan de gang te gaan. Maar dan ook to the bottem met besturingssoftware, driver EN code voor de PIC (zodra dit ook is te downloaden).
Aan de auteur het GROTE compliment om gratis ontwikkeltools te gebruiken!!!

Voor een eigen VID/PID wordt verwezen naar usb.org of Microchip.
Een andere (goedkopere) mogelijkheid is bij www.voti.nl. Hier is ook een losse 18F4550 te koop.

@elektor: Ik neem aan dat jullie een apart forum voor dit project kunnen maken?'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby peba25 » Sat Oct 20, 2007 12:00 am

Ja inderdaad dit is een prachtig project. Mijn probleem is alleen mijn geringe kennis van C.
Is zo'n dergelijke configuratie ook met flowcode/of Basic te realiseren.
Is de betreffende code naar deze te vertalen???
peba25

Postby rinusdamen » Sun Oct 21, 2007 12:00 am

Was ik net bezig om een project op te zetten met een 18F458, deze heeft nl. ook een can-interface aan board en die heb ik nou juist net nodig.
Iemand ervaring met deze controller? Dit project kan wel van pas komen bij de ontwikkeling van mijn project, ik heb echter geen USB bus beschikbaar op de 18F458, deze heb ik niet nodig, maar kan wel eens handig zijn. Ik vrees dat er voor mijn niets anders overblijft dan de electuur files "verbouwen" naar de voor mij geschikte controller.
Natuurlijk kan een externe Can-bus-controler ook, maar dat is weer een IC erbij (en usb heb ik toch niet nodig)

Wie o wie heeft er ervaring? o ja ik kan de elektuur bestanden nergens downloaden? wie weet waar ik deze kan vinden?

Correcite : Inmiddels staat de data op de site van elektuur
rinusdamen

Postby pjongen » Mon Oct 22, 2007 12:00 am

Ik heb zonet nog gekeken.
Volgens de tekst van het artikel staat er in het ZIP bestand minimaal driver, firmware en PC! Een waar mekka voor liefhebbers van C. Het zip bestand bevat alleen het PC deel, verder niets. Kan iemand dat ware mekka aanvullen???
pjongen

Postby arjen h. » Mon Oct 22, 2007 12:00 am

Het zip-bestand bevat inderdaad alleen nog de PC software.

@elektor: Zouden jullie een reactie willen geven?

@RinusDamen: Kijk nog even naar het typenummer, bedoel je met de 18F458 de 18F4580?
Op www.microchip.com kun je specificaties vergelijken van de verschillende chips. Klik bij product op 8-bit PIC Microcontrollers, kies vervolgens de PIC18MCU serie. Zoek de betreffende PIC's en vergelijken maar...
Op het eerste gezicht lijken de 4580 en 4550 erg op elkaar. Paar kleine verschillen, verbouwen naar de 4580 lijkt me niet zo'n probleem. Het zou me ook niks verbazen als je alles ook in de 4550 kwijt kan...'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby nack » Mon Oct 22, 2007 12:00 am

Ik heb ook al even een mail gestuurd omtrend de incomplete zip file die op de pagina te downloaden is. Ik mag toch aannemen dat de software wel compleet wordt gemaakt voor download binnenkort...
nack

Postby yfands » Tue Oct 23, 2007 12:00 am

Hallo,

Het betreft hier geen vraag over de software maar wel over de hardware.

Waar bestellen jullie de onderdelen ?, na 10 jaar heb ik de soldeerbout maar weer eens ter hand genomen en dit leek mij wel een aardig projectje. helaas zijn de lokale elektronicazaken allemaal verdwenen (regio gooi).

Ik kan bij diverse webwinkels (Conrad, Dil, Televersum) e.a. bestellen maar niet alles in een keer bij 1 leverancier, zo betaal ik meer aan verzendkosten dan de onderdelen waard zijn..

Iemand een Tip?

Dank,
Frank
yfands

Postby arjen h. » Tue Oct 23, 2007 12:00 am

PIC18F4550 is lastig te krijgen, www.voti.nl heeft hem wel. Je kunt hem (en evt de printplaat) overigens ook bij Elektor bestellen. Hij is dan wel duurder, maar dan ook geprogrammeerd en wel.

Overige onderdelen zijn volgens mij prima bij Conrad te koop.
Je hebt hier wel een minimum orderbedrag van 20 euro, maar als je betaalt via Ideal of online bankieren dan heb je bij Conrad geen verzendkosten.'
arjen h.
Moderator

Postby yfands » Tue Oct 23, 2007 12:00 am

Arjen

Dank voor je antwoord, Voti ken ik inderdaad en heeft een hoop.
Maar ook niet alles.
Het ging btw over de overige componenten (geen pcb of pic)

Helaas heeft conrad bv niet alle smd condensatoren in het maatje 0805, sommige wel, sommige zijn 1206 ;-(
zo heeft conrad de 18F4550 ook niet (indien je 'm zelf wilt programmeren)
Evenals het ferriet kraaltje, maatje olifant in vergelijking tot de pcb.

Blijf je dus altijd met additionele verzendkosten zitten van meerdere leveranciers. (ps, momenteel (nog) geen Ideal of online bankieren in mijn bezit)

Iemand nog suggesties betreffende leveranciers?

Frank
yfands

Next

Return to 2007-11 USB data-acquisitiekaart