USB data-acquisitiekaart onder labview

Postby arjen h. » Mon Sep 14, 2009 12:00 am

Volgens mij begrijp je het goed. De subroutines zijn er voor om functies makkelijk te kunnen hergebruiken. Verder begin je met low-level subroutines om de basis werkend te krijgen. Hierna ga je hogerop.

Dat je dit onder labview niet werkend gaat krijgen kunnen we nog even ter discussie stellen.
We (de mensen hier op het forum) hebben toch al heel wat voor elkaar gekregen. Je moet zelf wel een en ander doen en proberen (!), maar lukken doet het over het algemeen zeker!

Begin met de functie _MPUSBOpen.

_MPUSBOpen(iInstance, vid_pid, out_pipe, (int)MP_WRITE, 0);

Blokje Call Library Function Node plaatsen, de properties openen en gegevens invullen.
Output parameter:
- integer
Input parameters:
- integer
- string
- string
- integer
- integer

VI runnen, de volgende waarden aan het blokje meegeven kijken wat de return waarde is.
0
vid_04d8&pid_000c
\MCHP_EP1
0
0

Als de return waarde ongelijk is aan -1, dan is het goed en gaan we verder met de in_pipe.

Ps. ik neem aan dat het installeren van de driver (dll) al wel goed is gegaan en dat de twee ledjes op het boardje vrolijk om en om staan te knipperen???
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby arjen h. » Sun Feb 21, 2010 12:00 am

Op het engelse forum heb ze in labview al wat voor elkaar gekregen.
Klik.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby rbakker » Thu Jul 01, 2010 12:00 am

Ik heb zelf ondertussen ook het een en ander voor mekaar gekregen. ik kan nu met de pic comuniceren. maar is er iemand die mij kan vertellen welke hexadecimale codes ik na de pic moet sturen om de verschillende ingangen en uitgangen de kunnen lezen/schrijven? ik neem aan dat deze codes ook gebruikt worden in het door elektor megeleverde testprogramma. maar ik kan de waarden niet vinden. iemand die mij hiermee verder kan helpen. dan ga ik weer wat experimenteren
rbakker

Postby arjen h. » Fri Jul 02, 2010 12:00 am

Kijk eens naar de (originele) TAD_V1_win.cpp.
Hierin staat een byte-array 'send_buf'.
Afhankelijk van wat het device moet doen wordt deze gevuld.

Bijvoorbeeld in SalidasDigitalesByteTAD voor het versturen van een byte:
send_buf[0] = SALIDA_DIGITAL_BYTE; //Comando
send_buf[1] = (BYTE)valor;//Dato

In de header file TAD_V1_win.h staan de #defines:
#define SALIDA_DIGITAL_BYTE 0x10
#define SALIDA_DIGITAL_BIT 0x11
#define ENTRADA_DIGITAL_BYTE 0x12
#define ENTRADA_DIGITAL_BIT 0x13
#define SALIDA_ANALOGICA 0x14
#define ENTRADA_ANALOGICA 0x15

Kom je hier mee verder?
arjen h.
Moderator

Previous

Return to 2007-11 USB data-acquisitiekaart