E-brace als Arduino

E-brace als Arduino

Postby een ander » Sun Jun 07, 2015 2:35 pm

De app vond geen data van de E-Brace en nu ik met de E-Brace als Arduino probeer te benaderen krijg ik een foutmelding.
Heeft iemand een idee wat er fout gaat? Ik zie de E-Brace en ik kan kiezen uit de E-brace controller of de modulle. Welke ik ook kies als ik de juiste compoort gekozen heb krijg ik geen melding bij de seriele poort, zoals vermeld staat in de handleiding.
Attachments
fout arduino.JPG
een ander

Re: E-brace als Arduino

Postby MaartenMeta » Mon Jun 08, 2015 11:35 pm

Hoor je als je de e-brace aanzet een geluidje?
Zo niet probeer de schakelaar eens op de andere stand te zetten.

Zo ja kijk of je de goede versie van Arduino hebt.
MaartenMeta

Postby een ander » Wed Jun 10, 2015 3:05 pm

Maarten,
bedankt voor je reactie. De eerste keer dat ik de Arduino aansloot werkte alles volgens de metatronics handleiding. Blz. 8/22 5.2 Controller module eerst de p via seriële monitor invoeren en daarna de 0 (nul?).
Volgens regel 6 moet de controller nu van software kunnen worden voorzien. Op dat moment kreeg ik een fout melding en heb alles opzij gelegd. Vermoedelijk is de accu leeg gelopen. Als ik nu opstart zie ik een rode led maar hoor of zie verder niets. De foutmelding is wel gelijk als ik iets via de Arduino probeer te uploaden.

Arduino software heb ik met opzet de nieuwste versie gedownload. Ik heb verschillende Arduino borden en werk veel met Arduino. Ik heb de standaard FTI software van de Arduino gebruikt i.p.v. nieuwe te downloaden. Compoort bij mij was 14 en ik had de e-brace controller gekozen.
een ander

Postby een ander » Wed Jun 10, 2015 3:07 pm

p.s. welke software wordt er bedoeld? Gewoon een Arduino sketch?
een ander

Postby jeroenb » Wed Jun 10, 2015 3:43 pm

Als je eerst een p intikt (enter) en daarna een 0 (enter) dan klopt het dat de rode led gaat branden. Probeer eens p0 en dan een enter. (dat werkte bij mij)
En met de laatste versie van de sw staan de geluidjes standaard uit.

Groet Jeroen
jeroenb

Postby MaartenMeta » Thu Jun 11, 2015 12:43 pm

En als je niet de p indrukt en dan 0 maar gewoon de serial monitor afsluit.
Daarna de sketch upload zoals bij een normale arduino, dan zou deze gewoon moeten uploaden net als een normale arduino.
MaartenMeta

Postby Roberto48 » Fri Jun 12, 2015 7:27 pm

Weet iemand hoe ik Do en D1 van het controller board als interrupt on change kan instellen?
Ik wil er een encoder aanhangen maar het lukt me niet om kenbaar te maken dat ik deze twee (nu ingangen) daarvoor wil gebruiken.

Ben geen ervaren Arduino programmeerder dus moet dat ook even leren.....
Roberto48

Postby een ander » Sun Jun 14, 2015 4:05 pm

Het gaat er dus om dat ik een foutmelding krijg in de Arduino bij een leeg (new) sketch, dat ik controleer. Er ontbreekt iets.
Attachments
fout arduino.JPG
een ander

Postby MaartenMeta » Mon Jun 15, 2015 1:15 pm

Probeer dan nogmaals de library te downloaden van http://www.metatronics.nl/e-brace.
En zet hem overnieuw in de goede map, "C:\Program Files (x86)\Arduino\hardware" zoals in de handleiding aangegeven.
Heb je ook de nieuwste Arduino versie?

Ik heb de melding nog nooit gezien, op alle systemen waar de e-brace op werkt/programmeerbaar is.
MaartenMeta

Return to E-brace E&A-beurs 2015