Plaats hier uw ervaringen met de E-brace

Plaats hier uw ervaringen met de E-brace

Postby HB » Mon Jun 01, 2015 6:51 am

Hier kunt u uw ervaringen met de E-brace uitwisselen, het gadget dat is geproduceerd tijdens de beurs Electronics & Automation op een live productielijn.
HB
Administrator

Re: Plaats hier uw ervaringen met de E-brace

Postby mat_64 » Tue Jun 02, 2015 4:40 pm

Mijn iPhone en iPad kunnen mijn E-Brace niet vinden, op de beurs werd gezegd dat het mogelijk lag aan dat het er erg druk was, maar ook thuis blijft de app maar zoeken zonder succes. Ik kan het later vanavond ook ook met een Asus Memo proberen.

Daarnaast vond ik het een jammer dat de route kris kras, zonder logica door de hal liep. En dat de route van mijn metgezel weer heel anders was.
Ik kan begrijpen dat men de deelnemers graag wil verspreiden over de hal, in meerdere routes, maar dit kan ook bereikt worden door in logische routes te werken en routes kunnen elkaar overlappen/parallel lopen, zodat mensen die samen komen toch samen kunnen lopen zonder dat je het idee er achter verliest.
mat_64

Postby f.ogg@hccnet.nl » Wed Jun 03, 2015 10:03 pm

De app werkt niet op mijn samsung S7580
f.ogg@hccnet.nl

Postby xjmaas » Thu Jun 04, 2015 8:06 am

Ook bij mij werkt de App niet met de iPhone en/of iPad. Beide zijn voorzien van iOS 8.3
xjmaas

Postby peefour » Thu Jun 04, 2015 9:05 pm

waar kan ik de android app downloaden?
Hij is niet op de google play store???
waar vind ik info over de modules/componenten op de e-brace, de specificaties, en hoe te gebruiken en te programmeren?

dank u!!
peefour

Postby peefour » Thu Jun 04, 2015 9:25 pm

blijkbaar kan je de e-brace app vinden in de google store onder de vreemde naam "FHI Handshake app"

waar kan ik technische info vinden over de modules/componenten in de ebrace, en hoe die te programmeren?

dank u !!
peefour

Postby peefour » Thu Jun 04, 2015 10:38 pm

Op deze link (http://eabeurs.nl/e-brace-gadget-voor-beurs-en-thuis/) staat te lezen: "De gebruiksaanwijzing, software-downloads en libraries zijn beschikbaar."
waar kan ik deze documenten vinden?
peefour

Postby een ander » Fri Jun 05, 2015 3:55 pm

Omdat ik las dat de E-brace als Arduino te gebruiken is, heb ik het geheel verzameld. Inderdaad werkte ook bij mij de app niet met de E-brace. Niet belangrijk, ik hoef niet te weten hoeveel handen ik schud.
Thuis heb ik de link gevolgd waarop info te vinden is over de hardware en software van de E-brace. Duidelijke te lezen info maar soms onlogisch of onduidelijk. Waarom moet ik (5.2) bestand openen en daarna het board kiezen.
Ik moet register.h instaleren maar nergens een vermelding naar register.h. Als ik een voorbeeld gebruik krijg ik een foutmelding dat er iets niet geladen kan worden.

Allemaal erg jammer want dit gaat me een hoop uitzoek werk geven. Het lijkt me een leuk speeltje. Als het werkt.
een ander

Postby Tronics » Fri Jun 05, 2015 10:22 pm

In Gadget.h staan een aantal commando's die je via de seriële monitor kunt geven om snel even de hardware te checken of data uit te lezen.

NoAction = 0,
Programmode = 'p',
Reset = 'r',
DataInMode = 'e',
ConnectMode = 'c',
BlueIDMode = 'b',
HandshakeMode = 'H',
HandshakeTrigger = 't',
PowerUserON = 'P',
Red_Light = '1',
Green_Light = '2',
Blue_Light = '3',
White_Light = '4',
Light_Level_Light = '5',
Sound_out1 = '6',
ReadMIC = '7',
Sound_out2 = '9',
ProgramAddress = 'q',
Measure = '8',
Readdata = 'd',
getALL = 'z',
BeaconON = 'L',
ChangeMajorMinor = 'M',
writedatanRF = 'D',
resetnRF = 'F',
TestMode_Begin = '#',
TestMode_Next = 'n',
TestMode_Previous = 'p',
TestMode_Repeat = 'r',
TestMode_End = '!',

Stel de monitor in op 'geen regeleinde' en 9600 Baud.
Have fun,
Tronics
Tronics

Probleem met PC Application Gadget.exe

Postby techniron » Sat Jun 06, 2015 10:02 am

Op de eerste dag beurs bleek dat er een bug in het ID programmeren van het ID zat. Deze zo zijn opgelost met de PC Application Gadget.exe uit het software packet “E-brace-libraries-software1” voor het programmeren van de ID, welke men kan downloaden. De stappen om de ebrace te updaten zijn ook aan de zip toegevoegd.
Echter bij het starten van de PC Application Gadget.exe op W7 verscheen de volgende message op het scherm;
Unhandled exception has occurred in your application. If you click “Continue” the application will ignore this error and attempt to continue. If you click “Quit” the application will be close immediately.
Could not find resources appropriate for the specific culture or the neutral culture.
Make sure “Gadget.Resource.Res.resources” was correctly embedded or linked into assembly
“PC Application Gadget” at compile time, or that all the satellite assemblies required are loadable an fully signed.

Details van de screen message zijn bijgevoegd in de file PC application error-Exception Tekst.docx

Het lijkt het erop dat de PC Application Gadget.exe niet goed is gecompileerd.

Kan iemand dat bevestigen of is er een andere oplossing.
Attachments
PC application error-Exception Text.docx
Message details
(17.01 KiB) Downloaded 68 times
techniron

Next

Return to E-brace E&A-beurs 2015