Das Elektor-Forum schließt seine Pforten (siehe auch http://www.elektormagazine.de/forum). Ab Freitag, den 15. März, ist es nicht mehr möglich, sich im Forum einzuloggen. Alle Inhalte des Forums bleiben jedoch bis Ende März noch sichtbar. Am 01. April wird das Forum schließlich komplett geschlossen.

Wie bekomme ich ein fertig erstelltes Programm mittels AVR S

Alles zum einsteigerfreundlichen Controllersystem

Postby der jerre » Wed Jun 11, 2008 12:00 am

Mag sein, dass das eine blöde Frage ist aber ich dreh noch durch.
Bitte helft mir, da ich auch nicht so viel Ahnung von AVR Studio habe. Danke schonmal für eure Hilfe.
der jerre

Postby bernd » Fri Jun 20, 2008 12:00 am

Hallo DER JERRE,
hier zunächst eine Antwort aus England zu Ihrem Problem. Bitte beachten Sie auch die Dateianhänge. Wenn das nicht reicht, dann kontaktieren Sie mich bitte unter bernd.oehlerking@t-online.de.
Mit freundlichen Grüßen

Bernd Oehlerking

I am not sure of the exact nature of this question. It is relatively easy to transfer an AVR Studio program to an STK500 programmer, so I am guessing that this is not the problem.

Does the problem relate to the ability to send an old AVR Studio hex file to a target device via a Flowcode for AVR installation - possibly using an alternative programmer (AVRISPmkII)?

I have attached a batch file that automates the process of sending any hex file to a target device using the copy of AVRDUDE supplied with Flowcode for AVR. This provides support for the STK500, AVRISPmkII and many other programmers.

The batch file should be copied into the same folder as the hex file, and edited to provide the correct details:
hex file name
target device
programmer
programming port
path to AVRDUDE
I have also attached a copy of the AVRDUDE manual which includes lists of the programmers and target devices supported.

Regards,
Sean

Sean King
Hardware Design / Software Engineer / Technical Support
Matrix Multimedia Ltd
Attachments
avrdude.zip
(155.28 KiB) Downloaded 73 times
AVRDUDE_5fPROG.zip
(333 Bytes) Downloaded 67 times
bernd

Return to E-blocks und Flowcode