Problemen om zImage naar SD card te kopieren

Met het Elektor Embedded-Linux-board

Postby ronwever » Mon Mar 18, 2013 12:00 am

Ben sinds kort met Embedded Linux aan de slag gegaan.
Heb tot nu toe bijna de acties t/m nummer 3 (Linux ontwikkelomgeving) afgewerkt.
Ik heb een nieuwe bootimage gebouwd en op een reserve SD kaartje gekopieerd en dat Boot net als daarvoor prima.
Daarna een nieuwe zImage gebouwd.
met cmd
sudo cp arch/arm/boot/zImage /media/386b3be7-00f3-45e0-832e-1f48c2c3065e/ geprobeerd om zImage op het kaartje te kopieren krijg dan cp cannot create a file of iets dergelijks.

Daarna met sudo cp arch/arm/boot/zImage /media/386b3be7-00f3-45e0-832e-1f48c2c3065e (Dus met / weg)
Dan komt de promt terug maar een nieuwe zImage is niet geladen. Deze acties gebeurden in een "mounted" situatie.
Dwz. nadat de sd card in Ubuntu 12.04 gewoon met inhoud zichtbaar werd. Ik veronderstel dat de card hiedoor "gemount"was.
Zo niet weten hoe/waar ik de card via de console zou moeten mounten.
Echter ook in een unmounted situatie na umount /dev/sdc1 en dan met het commando in de directory linux-2.6.33-lpc313x
sudo dd if=arch/arm/boot/zImage of=/dev/sdc1 werden er weliswaar ... bytes verstuurd etc.
Maar wederom geen nieuwe zImage.
De kaart werd daarna niet door het Ubuntu systeem meer herkend.
Waardoor de hele cyclus van kaart formatteren en een nieuwe card image laden moest gebeuren.

Er is wel een verschil tussen de originele zImage met 1702664 bytes en de gebouwde versie met 1701840 bytes.

Overigens 2 maal het build proces zImage (met een positieve resultaat melding) gedaan met hetzelfde resultaat.

Heeft iemand enig idee waar dit fout gaat
Graag suggesties.
ronwever

Postby webber_t » Wed Mar 20, 2013 12:00 am

Hallo Ron,

"met cmd
sudo cp arch/arm/boot/zImage /media/386b3be7-00f3-45e0-832e-1f48c2c3065e/ geprobeerd om zImage op het kaartje te kopieren krijg dan cp cannot create a file of iets dergelijks.

Deze acties gebeurden in een "mounted" situatie.
Dwz. nadat de sd card in Ubuntu 12.04 gewoon met inhoud zichtbaar werd. Ik veronderstel dat de card hierdoor "gemount"was."

Dat klopt dat de kaart automatisch is gemount.
Nu moet voor het kopieren het scherm met de inhoud van de card sluiten of een ander deel van het geheugen bekijken.
Daarna zal het kopieren wel lukken denk ik.
succes
webber_t
webber_t

Return to Aan de slag met Embedded Linux