ColiLiner nu Colinbus er niet meer is ?

Opbouw en gebruik van de freesmachine

ColiLiner nu Colinbus er niet meer is ?

Postby sn00zerman » Tue Jul 21, 2015 10:36 am

Hoi allemaal,

Wie onder jullie gebruikt ColiLiner ?
Ik gebruik dat namelijk voor m'n PCB-files te genereren voor de ColiDrive.
Ik wil die ColiLiner verhuizen naar een andere PC, maarja, hoe moet die activatie nu gebeuren ?
Vroeger stuurde ik gewoon een mailtje naar Colinbus, en prompt kreeg ik binnen de 24u een nieuwe licentie ...
Zin om andere software ofzo te gaan gebruiken, heb ik niet. (ik ben dit nu "gewend", heb niks meer/minder nodig, en om nou een licentie te gaan betalen voor een ander pakket ?

Zou die firma die de support heeft overgenomen (Mipec ?), dezelfde werkwijze hanteren ?
Ik heb hen namelijk al enkele malen een mail gestuurd, echter zonder resultaat.
(tja, met de regelmaat van de klok, sturen zij wel emails uit, met het nieuws dat ze de support hebben overgenomen, maar eigenlijk is dat niks meer of minder dan verdoken reclame voor hun trackmaker, waarvoor ik heus niet wil betalen !)

Jammer dat ik geen PCBs kan printen met m'n 3D printers :-)

UPDATE
Net nu ik hier een topic open, krijg ik dus antwoord van die kerels van Mipec. De enige manier dat ze me kunnen/willen helpen, is door Trackmaker pro aan te schaffen ... Ik denk het niet ! voor zoiets simpel !
Dit versta ik helemaal niet onder hun omschrijving van "support overgenomen voor zowel de hardware als de software".
Ik kan me nauwelijks inbeelden dat die software nu nog altijd onder licentie valt, als de licentie-houder failliet is. Er zou gewoon een versie moeten komen zonder licentie-beheer in.
(heb dat trouwens nooit gesnapt waarom daar een licentie op moest, de files die uit ColiLiner komen, zijn toch alleen maar bruikbaar met ColiDrive ...)
Nog beter zou zijn, als de sources gewoon op hun site gooien, dan maken we er zelf wel enkele uitbreidingen bij :-)

Ondertussen hier op't forum al een ULP file voor Eagle gevonden, die toch maar eens proberen :-)
Geen idee of die licentie nog werkt als ik m'n huidige PC virtualizeer naar een VMWare machine. (P2V) of een P2V doe voor Parallels voor op m'n Mac ... (toch ook maar eens proberen)

groeten,
Kris
sn00zerman

Re: ColiLiner nu Colinbus er niet meer is ?

Postby piet » Fri Jul 31, 2015 5:59 pm

Kijk eens naar Profidoit, dat verwerkt ook eagle files.
Profidoit is op pc 's met xp en w-7 getest en vrij toeganklijk en op elke pc te laden.

grtj Piet.
piet

Postby Jaka57 » Tue Sep 29, 2015 8:42 am

Because we stay without support for our legaly bought software for Profiler I've posted here
how to register Coliliner (basic) and Colicam on every computer with WinXP and Win7 (32&64).
Regards,
Jaka
Jaka57

Postby caelicola » Sat Oct 03, 2015 12:37 pm

password for .dat files is COLt657916 and password for machine settings in Colidrive (Setup->Machine Properties->System->Access level logon) is Oscar.

Dat .dat file krijg ik nog wel open met Windows Access maar in mijn ColiDrive v2.2.0.81 kom ik na "Setup->Machine Properties->System" geen optie "Access level logon" tegen ? Heb je een advies ?
caelicola

Postby caelicola » Sun Oct 04, 2015 9:59 am

Hi,

Jaka57 komt de eer toe van de ontsluiting van de licentiesleutel van ColiLiner.
Zijn recept werkte helaas niet bij mij. Zo bleef de licentieactivatiemedeling nadrukkelijk in het beeld en ontbrak de essentiële knop Fabricate PCB, en waarschijnlijk nog veel meer.
Met enkele kleine wijziging die ik hieronder aangeef, lukte het echter wel.

Allereerst dit, mijn PC draait onder Windows XP + SP3. Andere operating systems heb ik niet getest.
De ColiLiner-versie die getest heb is v3.00 revisie 2008/04/01.

Ik veronderstel dat deze KEYs en hun respectieve inhoud corresponderen met data die in de ColiLiner verborgen liggen.
Als dit laatste het geval is dan zou het probleem met licentieren dat ik ondervond het gevolg kunnen zijn van 2 spelfouten die ik in de Jaka57's KEY-wijzigingen aantrof.
De spelfouten zijn:
1 - DADRAN (ipv DÅDRAN)
2 - KRAKTJÄRN (ipv KRÅKTJÄRN)

In een 32bits-systeem krijg je dan het volgende

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ARKAY]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ARKAY\DÅDRAN]
"KRÅKTJÄRN"="100928429:2019:3553:1580:2384"
"SWANTEWID"="CGA"
"GRÖTTJÄRN"="100928429:2019:3553:1580:100925439"
"PRÄSTBODATJÄRN"="PROCESSOR"

en

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ARKAY1]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ARKAY1\ENVIKEN]
"BRANDBERGET"="265110:1996:3016:2721:302"
"SWANTEWID"="VGA"
"ÖSTANMYR"="265110:1996:3016:2721:262143"
"SVANSJÖN"="PROCESSOR"

Na verbetering van deze spelfouten in Jaka57's REG KEY's, het inlezen daarvan in het register en het opstarten van ColiLiner bleek ColiLiner volledig gelicentieerd te zijn waardoor
de hinderlijke mededeling als 'Activate License' afwezig was
en een belangrijke knop als Fabricate PCB juist aanwezig en functioneel was.

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben en als ze erin slagen deze ColiLiner-ontsluiting ook op andere systemen te bereiken hoor ik daar heel graag van. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben zijn de veranderingen die optreden in de verschillende registry keys, en draait het onder Windows 10 al dan niet binnen een archaïsche shell.

met vriendelijke groet - Caelicola

P.S. In Nederland zover ik weet vernietigt de curator bij een faillissement (faling) van een bedrijf wanneer er geen doorstart plaats vindt, en alles wat verkoopbaar is, is verkocht of geveild, al het overige (dus ook computergegevens als keys en key-generatoren). De enige rechten liggen bij de eigenaren van de software en dat zijn wij want wij hebben die gekocht. Een klein voorbehoud, ik ben geen jurist.
Last edited by caelicola on Mon Oct 05, 2015 9:03 am, edited 1 time in total.
caelicola

Postby Jaka57 » Sun Oct 04, 2015 12:15 pm

Hi,

TNX for your corrections.
Simply I didn't know that Key names for Colinbus registry settings depend on Windows language settings.

Best regards,
Jaka
Regards,
Jaka
Jaka57

Return to Profiler