Service +++

Opbouw en gebruik van de freesmachine

Postby boeingbrown » Tue Apr 23, 2013 12:00 am

Zeer recent hielp ik (hoop ik...) een beginnende Profiler frezer op weg (tweedehands gekocht).

Het wou almaar niet en dat klopte ....
Speling van hier tot de poolcirkel....

Het bleek dat de vorige eigenaar alle bouten, behorende bij de asymmetrische stelwielen -niet- had vastgezet, omdat het kunstje met het bijgeleverde metalen plaatje kennelijk niet was begrepen.

De Y wagen konden we echter nog steeds niet strak krijgen en na demontage Z as (portaal hoeft dan niet uit elkaar) konden we de (hier grote) Y-wagen wielen bekijken.

Het bleek dat bij aflevering 5 a 6 jaar geleden er kennelijk daar per ongeluk 3 symmetrische wielen waren geleverd en de vorige eigenaar had die ook zonder blikken of blozen gemonteerd. Dan valt er weinig af te stellen ....

De nieuwbakken frezer stuurde een fotootje hiervan naar Colinbus en kreeg per kerende post gratis een asymmetrisch stelwiel toe gestuurd.

Dus meer dan 5 jaar -na- aflevering van de Profiler.

Dit mag ook wel even gezegd, denk ik !

Hessel
boeingbrown

Postby ome kaftoeter » Wed Apr 24, 2013 12:00 am

Tja.... Zo krijg ik vanochtend te horen dat de vernieuwde z-as, die in hun webshop gewoon nog te koop wordt aangeboden, niet meer in hun gamma vertoefd.... excuses, punt..... Service?... waar?...
ome kaftoeter

Postby boeingbrown » Wed Apr 24, 2013 12:00 am

Hoi "Ome",

Dat is inderdaad heel sneu !

Maar voor veel in het leven (niet alles helaas...), bestaan oplossingen ...

Op het Duitse Profiler forum staat een uitgebreide thread van "Woldig" over een zelfbouw (of laten maken) nieuwe mooie Z as.

Hier:

http://www.elektor.de/forum/foren-ubersicht/foren-zu-elektor-projekten/elektor-frasmaschine-profiler/neue-z-achse-eigenanfertigung-aus-kaufteilen.1160134.lynkx?highlight=woldig

Misschien heb je er wat aan ?

Groet,

Hessel
boeingbrown

Postby ome kaftoeter » Wed Apr 24, 2013 12:00 am

Dank voor je reactie, Hessel,

Het punt is niet dat ik er niet zelf één kan bouwen, sterker nog zijn er meerdere topics over alternatieve z-assen. Dat het goedkoper en minstens net zo goed kan als het origineel was al wel duidelijk. Tijd speelt echter ook een rol dus door de originele kopen had me de nodige tijd opgeleverd. Support bestaat er dus wel als het om standaard simpele grijpvoorraad onderdeeltjes gaat (hetgeen ik service, wellicht service+, zou kunnen noemen) maar nu al geen (volledige) support meer leveren op een serieuze machine noem ik service---. Service +++ vind ik dus zwaar overrated, sorry hiervoor. Ik begrijp wel dat als een bedrijf dat ondermaatse producten en service levert, een normale service levert dit overkomt als service+++.

Uit het veld slaan laat ik me uiteraard niet hierdoor, echter na straks een eigen z-as gebouwd te hebben is alleen de x en y geleiding nog 'profiler'. Na alle (helaas noodzakelijke) aanpassingen kan ik bijna niet meer spreken van een profiler.

Groeten, Michel
ome kaftoeter

Re: Service +++

Postby nieuw 2 » Wed Dec 17, 2014 4:09 pm

Waarom de as niet meer in voorraad is heeft wellicht zijn reden. Franklin industries/Colinbus is in faling. Hier staat de aankomende veiling.
nieuw 2

Return to Profiler