PCB frezen met profiler

Opbouw en gebruik van de freesmachine

Postby colinbus » Thu May 31, 2007 12:00 am

Dear,

to all of you that didn't get a reply or that we didn't send the activation code please do send the mail again with your inquiry. We receive a very big ammount of emails and having some lost in the process is inevitable.

Best regards
Jure

P.S. If there are still software problems please write on our support email.

colinbus

Postby docave » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo Frezers,

Heb de Profiler besteld maar moet nog zo'n 4 weken wachten op de levering. Intussen wil ik al wel wat freesjes (voor het PCB-gebeuren) ergens bestellen en ik vind hier nog steed niet waar dat tegen aantrekkelijke prijzen kan. Alles schijnt "nogal prijzig" tot "duur" te zijn.
Waar dan goedkoper te verkrijgen - eventueel?

Ondertussen - na zowat alle forums te hebben doorgespit - prijs ik de inzet van m.n. Kris en als Linux gebruiker kijk ik uit naar zijn toekomstige software-ontwikkelingen die - als ik het goed lees - ook cross-platform gebruikt zouden moeten gaan worden.

Groeten,

Chris
docave

Postby h.verbeek1 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Net als alle andere profiler bestellers heb ik van elektuur die voorbeeld bestanden gehad om een pcb te frezen met de profiler. Nu is mijn vraag of het iemand al gelukt is om één van die bestanden via coliliner om te zetten in een bruikbaar colidriverbestand? En lukt het dan ook om er een goed resultaat mee te krijgen in de vorm van een mooie pcb? Ik ben nu toch al uren bezig met de gebruikshandleiding van coliliner in de hand maar ik kan van de elektuur bestanden niets werkends produceren.

Jullie wel?

Al met al vindt ik die profiler kit eigenlijk incompleet op software gebied. Je kan er dan misschien wel printen mee maken, maar gezien de speling betwijfel ik dat eigenlijk. Ik heb al wel wat gefreesd in plexiglas enz en heb bestanden via een cadprogramma in de 30 dagen trailversie van deskproto omgezet in colidrive bestanden. Na veel gedoe lukt dat dan wel. Maar eigenlijk zou colinbus een pakket zoals deskproto bij moeten voegen want anders wordt het nogal moeilijk om er wat leuks mee te doen. Ik hoop dat elektuur wat meer info gaat verstrekken over het hoe en wat van het frezen want het is toch wel een moeilijke materie vind ik.
Tot op heden kan ik nog niet iets fatsoenlijks tonen of gaat het in één keer helemaal goed.
h.verbeek1

Postby boeingbrown » Thu May 31, 2007 12:00 am

Nog een adresje voor freesjes:

http://www.mdaelektronica.nl/nl/dept_34.html
bij http://www.mdaelektronica.nl/

Hessel
boeingbrown

Postby 318090 » Fri Aug 07, 2009 12:00 am

Beste PCB frezers,

De meeste berichten over frezen zijn al relatief oud. Ik probeer het toch maar. Welke freesjes zijn er in gebruik voor het frezen van PCB's. De frezen met conische snijvlakken, die hier en daar worden aanbevolen hebben het nadeel dat de sporen en pads in grotte varieren met de vlakheid van het werkstuk ic de PCB. Zijn er ervaringen met cylindrische frezen van bv o,2 mm diameter en waar zijn die te koop.

Ton
318090

Postby kersing » Fri Aug 07, 2009 12:00 am

Ton,

Aangezien je een heel erg smal spoor weg wilt frezen zul je waarschijnlijk altijd op conische frezen uitkomen. Een niet conische frees zal niet sterk genoeg zijn en te snel breken verwacht ik.

Omdat de diepte bij een conische frees inderdaad erg belangrijk is zul je moeten zorgen dat die heel erg precies ingesteld is over je hele werkstuk. Dat kan het best door een automatische diepteregeling te gebruiken. Een voordeliger oplossing zou kunnen zijn (heb het zelf niet geprobeerd) om een MDF bodemplaat te nemen en die helemaal vlak te frezen. Als je daar je print met dubbelzijdig plakband op vast zet zou het goed moeten gaan.

Groeten,

Jac
kersing

Postby wielklem » Sun Aug 23, 2009 12:00 am

kijk ook even op fraxeon.nl
heb er net een hele set freesjes gehaald, speciaal voor printjes.
wielklem

Previous

Return to Profiler