Zoekfunctie voorgaande jaren CD-ROM 2007

Vragen en opmerkingen over de jaargang-cd's en dvd

Postby paulc » Fri Feb 22, 2008 12:00 am

Vol verwachting installeerde ik mijn zojuist ontvangen CD-ROM 2007 met zoekfunctie voor voorgaande jaren! Eindelijk!
Maar.........
Hij kan alleen titels doorzoeken. Toch? Of kijk ik verkeerd?
En titels dekken zelden de lading. Dus: Waardeloos!
Zelfs 2006 kan ik niet doorzoeken!
Ik begrijp dus dat vanaf nu ieder jaar op zichzelf gaat staan. Wat een verlies!
Dat Elektor het belang wel inziet van het kunnen doorzoeken van de inhoud blijkt wel uit het feit dat de inhoud van het jaar 2007 zelf weer wel doorzoekbaar is. Ik snap hier niets van.
Ik kon altijd zo fijn op bijvoorbeeld onderdeelnummers zoeken, zo kon je gemakkelijk even snel zien hoe zo'n onderdeel ook alweer in een schakeling moest worden opgenomen.
Ik vrees dat ik versie 2005 laat staan op mijn PC en de jaren daarna als verloren moet beschouwen.
paulc

Postby thijsbeckers » Fri Feb 22, 2008 12:00 am

paulcVol verwachting installeerde ik mijn zojuist ontvangen CD-ROM 2007 met zoekfunctie voor voorgaande jaren! Eindelijk!
Maar.........
Hij kan alleen titels doorzoeken. Toch? Of kijk ik verkeerd?
En titels dekken zelden de lading. Dus: Waardeloos!
Zelfs 2006 kan ik niet doorzoeken!
Ik begrijp dus dat vanaf nu ieder jaar op zichzelf gaat staan. Wat een verlies!
Dat Elektor het belang wel inziet van het kunnen doorzoeken van de inhoud blijkt wel uit het feit dat de inhoud van het jaar 2007 zelf weer wel doorzoekbaar is. Ik snap hier niets van.
Ik kon altijd zo fijn op bijvoorbeeld onderdeelnummers zoeken, zo kon je gemakkelijk even snel zien hoe zo'n onderdeel ook alweer in een schakeling moest worden opgenomen.
Ik vrees dat ik versie 2005 laat staan op mijn PC en de jaren daarna als verloren moet beschouwen.

We snappen het probleem! We gebruiken de jaargangen zelf ook op de redactie om snel iets terug te zoeken. Dit jaar zul je nog de oude jaargangsinterface (2005) en de 2 'nieuwe' geïnstalleerd moeten hebben. Het probleem was dat een database met een overzicht over de afgelopen 10 jaar niet meer op de cd zou passen. Dit heeft ook te maken dat het voor alle landenedities moet gebeuren, natuurlijk.

Het is zeer waarschijnlijk (maar het blijft
onder voorbehoud) dat er volgend jaar een jaargangs-dvd komt, met nóg meer talen en ook een allesomvattende database (dus voor de dan afgelopen 11 jaar), waarin niet alleen in de titel gezocht kan worden, maar, net zoals in de 2005 en vroegere cd's, ook in de tekst van alle artikelen van die jaren.
thijsbeckers

Postby paulc » Fri Feb 22, 2008 12:00 am

Een jaargangs-DVD met volledige database over 11 jaargangen (die ik dan allemaal heb!) zou ik bijzonder waarderen. Het zou de redding betekenen van de digitale uitgave voor mij.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat het jullie gaat lukken!
paulc

Postby 318090 » Sun Feb 24, 2008 12:00 am

Ook ik ben zeer teleurgesteld na de installatie van de CD_ROM 2007. Het archiefsysteem is met de introductie van de jaargang 2006 onbruikbaar geworden. De inhoudelijke argumenten behoef ik niet te herhalen. Deze zijn door paulc duidelijk in zijn bericht beschreven. Ook vorig jaar is kritiek geuit over de verandering van het systeem. De redactie heeft toen aangegeven dat deze begrepen was. Ik had dan ook de hoop dar er dit jaar een oplossing zou worden geboden. Gezien de enthousiaste promotie van de uitgave voor 2007 in het blad van maart j.l. alsmede op de website is dit begrip niet al te groot. De redactie zou mij, en ik veronderstel vele anderen, veel plezier bezorgen als op de ingeslagen weg zou worden teruggekeerd. Het moet toch mogelijk zijn, zoals met de uitgave voor 2005, de bestaande database met de volgende jaren uit te breiden? Wacht s.v.p. met bieden van een oplossing niet tot de uitgave voor 2008.

TonD
318090

Postby sparqq » Tue Feb 26, 2008 12:00 am

paulc

Het is zeer waarschijnlijk (maar het blijft
onder voorbehoud) dat er volgend jaar een jaargangs-dvd komt, met nóg meer talen en ook een allesomvattende database (dus voor de dan afgelopen 11 jaar), waarin niet alleen in de titel gezocht kan worden, maar, net zoals in de 2005 en vroegere cd's, ook in de tekst van alle artikelen van die jaren.

Ik ben ook teleurgesteld dat er niet gezocht kan worden in meerdere jaren tegelijk.

Ik ben wel heel blij dat er gezocht kan worden met een webinterface (ivm Linux) en waar ik ook blij mee ben is dat de verschillende jaren bij elkaar gezet kunnen worden, scheelt CDtjes wisselen.

Het makkelijkst is nu denk ik zoeken via de website en dan zelf naar de juiste map op je pc gaan om het artikel te vinden.
sparqq

Postby fabi » Mon Feb 23, 2009 12:00 am

Werkt de zoekfunctie in artikel inhoud, van vorige jaargangen, op de Jaargang DVD 2008?
Ik kan alleen zoeken in de titels, maar niet op de inhoud.
fabi

Return to Jaargang-cd/dvd Elektor