Problemen met DVD jaargang 2013

Vragen en opmerkingen over de jaargang-cd's en dvd

Postby bmekke » Tue Jan 21, 2014 12:00 am

Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe pc en werk nu op Windows 8.1.

Ik heb zoals elk jaar de gegevens van de DVD naar harde schijf gekopiëerd. Als het programma opstart, worden er de eerste 15 artikelen weergegeven. Als ik echter een artikel wil bekijken, wordt het artikel niet geöpend maar wordt naar de aanlogsite voor leden op internet gegaan. Het selecteren van een ander jaar werkt eveneens niet (geeft bovenaan aan dat ik in het jaar 1998 ben, hoewel ik dit niet geselecteerd heb - op het overzicht zelf, staat wel het juiste jaar).

Voor alle zekerheid heb ik het programma gestart vanuit de DVD zelf (dus niet vanuit harde schijf), maar het resultaat is hetzelfde.
De active-X besturingselementen het ik toegestaan.

Kan het zijn dat er iets mis is met de DVD in mijn bezit ?

Dank voor uw hulp

Groeten
BM
bmekke

Re: Problemen met DVD jaargang 2013

Postby DrWatson » Mon Mar 31, 2014 11:26 pm

Dag,
Ik heb exact het zelfde probleem ook met Win 8.1. Op twee andere computers met resp. Win 7 en Win XP lukt het ook niet.
Als men gaat kijken naar de "eigenschappen" van de link naar een artikel, dan ziet men dat daar de URL van de aanlogsite voor leden wordt vermeld in plaats van het adres van het geklikte artikel.
Zeer vervelend.
Kent niemand daar een oplossing voor ?
Groeten
DrWatson
DrWatson

Postby HB » Tue Apr 01, 2014 9:01 am

Ik heb de DVD vanmorgen nog eens getest op een laptop met Windows 8 en daar functioneert alles normaal. Er zijn weliswaar enkele problemen bekend bij gebruik van Internet Explorer, maar niet de hier beschreven problemen.
Probeer het eens uit met een andere browser, bijv. Firefox.
Stuur me bij problemen een nauwkeurige beschrijving met de fouten en de gebruikte Windows- en browser-versie, dan kan ik dat aan de producent van de DVD doorgeven.

Groeten,
Harry Baggen
redactie
HB
Administrator

Postby DrWatson » Tue Apr 01, 2014 12:47 pm

Het blijkt inderdaad dat het probleem zich alleen met Internet Explorer voordoet. Mijn versie is 11.
'k Heb, zoals u het gesuggereert, Firefox geïnstalleerd en met deze browser blijkt de database normaal te werken. Ik heb alle voorgaande DVD's kunnen integreren vanaf 2000.
Spijtig toch dat het probleem zich voordoet met I.E. die de meest gebruikte browser is.

Met vriendelijke groet.
DrWatson
DrWatson

Postby H_vdb » Mon Aug 04, 2014 9:13 pm

De tool werkt (nog steeds) niet met Internet explorer V11 en ook niet met Google Chrome v35.
Daarentegen met Internet Explorer V10 werkt het perfect.
Ik ben van mening dat de tool niet voldoende getest is. Het is niet normaal dat een gebruiker, die betaalt voor deze service, de tool met verschillende PCs en verschillende versies van browsers moet testen en uiteindelijk een browser moet installeren die hij normaal niet gebruikt (Firefox), enkel voor deze toepassing.
H_vdb

Return to Jaargang-cd/dvd Elektor