Het Jaarlijks Geknoei

Vragen en opmerkingen over de jaargang-cd's en dvd

Postby titte » Thu Mar 11, 2010 12:00 am

ik kan er niet meer bij, bij het jaarlijks geknoei met de jaargang-cd.
is er nu niemand die de hele reeks van 1997 tot en met 2009 op een rij kan zetten...
de indexzoeker van jaargang 2005 kon ik alle artikels opzoeken op soort, woord enz.. tot 1997, maar vanaf 2006 ging het helemaal in de mist....
graag een beetje hulp...
titte

Postby arjen h. » Thu Mar 11, 2010 12:00 am

Op de 2009 dvd zie ik een hele structuur voor de jaargangen 1998 t/m 2009. Ik vermoed dan ook dat je het beste de 2009 dvd als uitgangspunt kunt gebruiken en de artikelen van de eerdere jaargangen daarin gaat zetten.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby titte » Fri Mar 12, 2010 12:00 am

heb ik geinstalleerd, maar de zoekfunkties werken niet voor de andere jaargangen...
titte

Postby thijsbeckers » Mon Mar 15, 2010 12:00 am

De jaargangen tot en met 2005 zijn door een ander bedrijf gemaakt dan de nieuwere jaargangen. Helaas hebben we de oude 'methode' niet kunnen achterhalen (wegens het plots overlijden van de 'ontwerper' van deze software binnen dat bedrijf). Zodoende zijn we gedwongen met een andere firma in zee moeten gaan. De opzet van de nieuwere jaargangs-cd's en -dvd's is rigoreus anders. Er wordt voor iedere jaargang nog altijd veel aan gesleuteld en elk jaar is het weer een beetje beter. Maar of we ooit weer vanuit deze nieuwe opzet door de 'oude' jaargangs-cd's kunnen zoeken... dat durf ik niet zeggen.

Via de zoekfunctie op de website kun je ook wel redelijk wat vinden, en de Elektor Plus-abonnee kan zoeken in alle jaargangen vanaf 1998: www.elektor-plus.com/nl/home.html.
Maar op de individuele jaargangs-dvd's kan dat dus niet...'
thijsbeckers

Postby arjen h. » Mon Mar 15, 2010 12:00 am

thijsbeckersHelaas hebben we de oude 'methode' niet kunnen achterhalen (wegens het plots overlijden van de 'ontwerper' van deze software binnen dat bedrijf).

In de praktijk gaat het vaak anders, maar dit soort dingen moeten normaal gesproken bij een bedrijf toch zo gedocumenteerd worden dat iemand anders de draad zo weer op kan pakken.
Het overlijden van zo'n persoon is natuurlijk triest, maar iemand kan natuurlijk ook van baan veranderen. Dan wil je als bedrijf zijnde toch wel de kennis behouden.
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Postby thijsbeckers » Mon Mar 15, 2010 12:00 am

Arjen HIn de praktijk gaat het vaak anders, maar dit soort dingen moeten normaal gesproken bij een bedrijf toch zo gedocumenteerd worden dat iemand anders de draad zo weer op kan pakken.
Het overlijden van zo'n persoon is natuurlijk triest, maar iemand kan natuurlijk ook van baan veranderen. Dan wil je als bedrijf zijnde toch wel de kennis behouden.

Dat zou ik ook zeggen, maar ja, bij ons moet het natuurlijk weer anders dan normaal lopen :s.
thijsbeckers

Postby arjen h. » Mon Mar 15, 2010 12:00 am

De les is dus dat je als opdrachtgever ook wil dat het product goed wordt gedocumenteerd.

Als mijn bedrijf een dergelijk stuk software uitbesteedt dan wordt in de opdracht ook bedongen/vastgelegd dat als het bedrijf falliet gaat dat dan de documentatie en broncode automatisch ons eigendom worden.
arjen h.
Moderator

Postby thijsbeckers » Wed Mar 17, 2010 12:00 am

... 't Was een eenmansbedrijf ...
thijsbeckers

Return to Jaargang-cd/dvd Elektor