compact en betaalbaar

Discussies en opmerkingen over het Explorer-16 project

Postby zadkine » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hallo,
Ik ben een student aan de ROC en moet voor school een afstudeerproject doen.
Ik wil een dimmer aansturen met een microcontroller. Nu las ik
in de elektuur over de explorer-16 bord, gezien het feit dat deze aantrekkelijk geprijsd is zou ik deze mogelijk voor mijn project kunnen gebruiken.

Nu weet ik dat weinig kennis heb van microcontrollers, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Het eerste wat ik zou willen weten, is of ik met
dit bord ook 8bits pic kan programmeren?
Want de eis van de leraar was dat de microcontroller goedkoop (rond de 1€) en simpel moest zijn.
Het
liefst een 8bits, 8 of 16pins pic, die tevens ook heel makkelijk te programmeren is.

Dus ff op een rijtje:

8bits pic
8, 16 of
18pins
1 uitgang, en 1 of 2 uitgang(en)
hij moet goedkoop en compact zijn

Het is de bedoeling dat ik met de microcontroller een 24V
Mosfet-dimmer aanstuur, die op zijn beurt weer door middel van PWM een lamp dimt.

Kunnen jullie me misschien vertellen wat de beste en
goedkoopste manier is om dit gedaan te krijgen en welke microcontroller moet ik gebruiken?

Ik zou jullie hulp en advies graag op prijs stellen,

Alvast bedankt voor de moeite.
zadkine

Postby harm_hop » Thu May 31, 2007 12:00 am

Zadkine

Bedoelt U dat degene die dit leest Uw afstudeerproject gaat doen?

Als U hulp denkt nodig te hebben is Uw afstudeerbegeleider/docent de juiste persoon, die U op weg helpt, dat is de man/vrouw die Uw afstudeerwerk moet beoordelen en die kan dat het beste als die er kijk op heeft hoe U Uw problemen oplost, en dan is zeker NIET de juiste methode "laat oplossen" door derden.

Als U weinig kennis heeft, zal het de bedoeling van Uw afstudeerproject zijn dat U bewijst gedurende Uw leertraject geleerd te hebben op een methodische wijze de kennis te kunnen verzamelen die U nodig heeft van de juiste bronnen. De gegevens van alle chips kunt U vinden op www.microchip.com.

Dit was 2 (= even) een kort antwoord.
Groet,

Harm_Hop
harm_hop

Postby luc21 » Thu May 31, 2007 12:00 am

De Explorer-16 is een beetje overkill voor een dergelijk project, en ook niet meteen aan te raden voor mensen die geen of weinig ervaring met microcontrollers hebben. Ik denk dat je beter voor het SpYder-kit kunt kiezen...
luc21

Return to 2007-01 t/m 04 Explorer-16