Kraak de geheime code

Discussies en opmerkingen over het Explorer-16 project

Postby hans@interserve.be » Thu May 31, 2007 12:00 am

Het topic op de engelse site blijkt ook afgesloten te zijn?
hans@interserve.be

Postby Elektor Editor » Thu May 31, 2007 12:00 am

Dit is uiteraard niet de bedoeling. We hebben Microchip weer op de hoogte gesteld van het probleem en er wordt aan gewerkt. Blijf het gewoon proberen.

Jan
Elektor Editor

Postby steven_cooreman » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hmm, ik heb de oplossing gisteren ook doorgestuurd, maar ik krijg geen antwoord. Is dat normaal?
steven_cooreman

Postby luc21 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Er zou wel een ontvangstbevesting moeten komen, daar wordt aan gewerkt bij Microchip. Als dat in orde is, zal ik het hier melden. Mensen die wel al ingestuurd hebben maar geen bevestiging hebben gekregen, kunnen dan het beste (voor alle zekerheid)de oplossing nogmaals versturen. Excuses voor het ongemak.
luc21

Postby harm_hop » Thu May 31, 2007 12:00 am

Haha,

Als het tweede bericht dan wel bevestigd wordt en het eerste niet? Of iemand schrijft dat hij een eerder weggeraakt bericht bevestigt?

Er zou wel worden bevestigd, maar er stond niet bij wanneer, dus alarmering door verzender op gebrek van een bevestiging is niet op zijn plaats.

Helaas is het (weer) een puinhoop geworden. Ik hoor die amerikanen al zeggen "Take it easy". "We just want you to sit back and relax."

Elektuur ging als eerste de fout in door de engelse web site te vroeg van info te voorzien. Vaste abonnees worden op achterstand gezet bij zo'n valse start. En het weghalen van de link naar het artikel aldaar ter correctie heeft geen zin als je de editorial in het forum wel kunt lezen aldaar en de demo3.zip beschikbaar bleef ter downloading.

Maak je niet druk Jan, maar leerdervan. Bijvoorbeeld dat je alles zelf in de hand houdt en de uitslag aan die club aldaar meedeelt.

Groet,
Harm_Hop
harm_hop

Postby hans@interserve.be » Thu May 31, 2007 12:00 am

Inderdaad wel jammer... Toen Eletruur deze week binnenkwam dacht ik "Leuke wedstrijd !".
Dan ga je op de site zien, en je vind de file niet.
Logisch denk je: immers, als abonnee heb je de elektuur iets vroeger. Dus ze wachten even met de puzzel op de site te plaatsen.
Het bestand komt op de site... de avond nog proberen, 2 uur later kom je met een oplossing. Je mailt je oplossing door... om te zien dat het adres niet werkt.
DAN, ga je zien op het forum... en blijkt dat bepaalde mensen reeds dagen eerder de opgave hadden...

Tja
hans@interserve.be

Postby harm_hop » Thu May 31, 2007 12:00 am

Precies Hans,

Het zou mij logisch hebben geleken, mede gelet op de prijzen die je als "extra's bij de kit" kunt kwalificeren, dat ze uitsluitend Explorer-16 kitkopers lieten meedoen. Zou wellicht ook de kitoplage hebben kunnen vergroten als de puzzle meer een uitdaging zou zijn geweest die een reele van 0 verschillende oplosduur zou vergen..

Maar het maakt verder niet uit. Je zou denken "leuk jobje hebben die lui van Elektuur, die kunnen betaald hobbyen", als je langer nadenkt zie je dat het helemaal niet zo leuk is, je moet je in allerlei bochten wringen om de oplage in stand te houden, terwijl je van alle acties maar moet afwachten hoe ze uitpakken.

Maar jij bent vast goed in frans als Belg, dus wat let je franstalig taalgebied te representeren, dan maak je nog een dikke kans, want daar zijn ze nogal mager bezig.

Overigens ben ik best tevreden over Elektuur.
Groet,
Harm_Hop
harm_hop

Postby willie worteltje » Thu May 31, 2007 12:00 am

Ja, dat is jammer.

Ik heb ook nog steeds geen bevestiging.

Net nog maar weer verstuurd.

Het is idd niet slim om op de engelse site de informatie wel
te verstrekken en op de andere sites niet.

Dat hoort waarschijnlijk bij de puzzel

Gelukkig helpt google een handje.

We wachten maar af.
willie worteltje

Postby steven_cooreman » Thu May 31, 2007 12:00 am

any news?
steven_cooreman

Postby willie worteltje » Thu May 31, 2007 12:00 am

Het standpunt van Elektuur luidt in deze:

---
Helaas had men bij Microchip niet gerekend op zo'n snelle reacties van onze lezers. Inmiddels werkt het email-adres wel, u kunt het bericht nog eens verzenden.

Met vriendelijke groet,

Redactie Elektuur
---

De bal ligt nu dus bij Microchip.
Misschien dat ze eerst alle oplossingen bekijken en daarna pas bevestigingen sturen.
willie worteltje

PreviousNext

Return to 2007-01 t/m 04 Explorer-16