C30 foutmelding in MPLAB

Discussies en opmerkingen over het Explorer-16 project

Postby rolsman » Thu May 31, 2007 12:00 am

Iemand bekend met deze foutmelding, welk project ook laad en wil builden deze foutmelding treedt altijd op. Misschien is er iemand die de vinger meteen op de zere plek drukt, voordat ik uren aan het puzzelen ben. Alvast bedankt!

----------------------------------------------------------------------
Clean: Deleting intermediary and output files.
Clean: Done.
Executing: "C:\Program Files\Microchip\MPLAB C30\bin\pic30-gcc.exe" -mcpu=24FJ128GA010 -c -x c "vbanner.c" -o"vbanner.o" -g -ansi
pic30-coff-cc1: fatal error: installation problem, cannot exec `pic30-lm.exe'
compilation terminated.
Halting build on first failure as requested.
BUILD FAILED: Mon Feb 19 13:37:19 2007
----------------------------------------------------------------------
rolsman

Postby harm_hop » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hmm,

Wat ik lees is dat hij een pic 30 programma draait voor een pic24 CPU

H_H
harm_hop

Je had destijds een tekstprocessor wordperfect. Origin was een geloofsgenootschap uit Salt Lake City.

Die gebruikte als encryptie ex-or met een geconcateneerd password, en om het decrypten nog "lastiger" te maken ook nog een oplopende teller.

Daar kwam je snel achter met de 'chosen plain text approach'.
Het grappige is dat ze in de handleiding van die tekstverwerker beweerden dat als je je password kwijt was er niemand was, ook bij WP niet, die je ooit kon helpen want het password was niet in de file opgeborgen.

Verlaagde je echter elk opvolgend byte met een oplopende teller, en ex-or de je vervolgens met een string die uitsluitend uit spaties bestaat, dan kreeg je op de plek waar in de oorspronkelijke plain text file spaties stonden nu het password te zien. Wel geconcateneerd, dus bijvoorbeeld worstworstwor en dan was het dus proberen of het worst was of orstw etc.

Zip werkte ook zo. Als je een encrypted zip en een niet encrypted exemplaar met elkaar ex-orde kreeg je het geconcateneerde password te zien van de g_optie.
Als er teveel encrypt werd, bijvoorbeeld ook een tekst die algemeen ook plain bekend was, een of andere executable bijvoorbeeld, kon je door wissen van onbekende encrypted files uit het zip bestand aan een encrypted en een plain versie komen van die file.

H_H
harm_hop

Nee, dat is het niet.
U zit kennelijk in de verkeerde directory.

Probeer eens:
1.Start MPLAB IDE door op de icoon te klikken
2. links bovenbalk File kiezen
3. "Open workspace" kiezen
Je krijgt dan een keuze venster waar je in kunt zoeken naar een file met suffix mcw.
In C:\Explorer-16 moeten de bestanden opgeborgen zijn onder directories Demo1 demo2 etc
Ga met dat venster naar die directory met de knop "directory omhoog" etc.
Als je dan in zo'n demodirectory bent beland vind je zo'n mcw file
Die openen.
4. verder zoals gebruikelijk dus build all etc.

H_H

harm_hop

Dat heb ik geprobeerd maar dat is het waarschijnlijk niet. Op mijn desktop(XP) draait het wel. Maar op mijn laptop (Vista) draait het niet, en geeft deze foutmelding. Misschien dat het aan het besturingsprogramma ligt, ik zal eens kijken of ik verschillen in settings kan ontdekken.

Maar als iemand het antwoord al heeft, houd ik me natuurlijk aanbevolen.
rolsman

Postby luc21 » Thu May 31, 2007 12:00 am

De software is (nog) niet onder Vista getest, dat kan misschien compatibiliteits-problemen geven!
luc21

Dat sterke vermoeden had ik al. Ik heb van beide PC's de settings vergeleken maar dat was hetzelfde. Remedie MPLAB van Vista afgehaald, verder testen/proberen op XP
rolsman

Return to 2007-01 t/m 04 Explorer-16