print voor experimentele RFID-lezer

Info over het uitlezen van RFID-kaarten

Postby petrus bitbyter » Thu May 31, 2007 12:00 am

Voor degene die hun RFID-kaart nog zelf willen uitlezen een printontwerp. Hierin een paar kleine wijzigingen ten opzichte van het oorspronkelijke schema.

In plaats van klok met de HC00 heb ik de klok van de processor gebruikt. Dit omdat de klok met de HC00 kuren bleef vertonen. Bij het programmeren van de processor moeten derhalve de configuratiebits aangepast worden. Uiteraard komt het kristel met zijn C-tjes nu bij de processor.

De poortnummering van de HC00 is veranderd.

Het RS232-interface rekent op een kruis- of nulmodemkabel.

De LCD-interface is niet getest.

Het is een enkelzijdige print met een paar draadbruggen. Vergeet ze niet!

Op het silkscreen staan geen componentnummers. Het is dus een kwestie van schemalezen en misschien een beetje puzzelen.

petrus bitbyter
Attachments
nl_11245158071.pdf
(188.98 KiB) Downloaded 98 times
nl_112451581554.pdf
(85.85 KiB) Downloaded 94 times
nl_112451583158.pdf
(105.45 KiB) Downloaded 111 times
petrus bitbyter

Postby icey » Thu Dec 06, 2007 12:00 am

Thx dit komt me zeer goed tepas, als je de lcd niet hebt gebruikt zal je wss via de rs232 poort de uid hebben ingelezen, hoe heb je dit dan softwarematig opgelost?
mvg kevin
icey

Postby petrus bitbyter » Mon Jan 14, 2008 12:00 am

iceyThx dit komt me zeer goed tepas, als je de lcd niet hebt gebruikt zal je wss via de rs232 poort de uid hebben ingelezen, hoe heb je dit dan softwarematig opgelost?
mvg kevin

Met een nulmodemkabel naar de COM-poort van een PC. Op de PC een terminalemulator programma draaien. De bekendste voor Windows is "Hyperterminal". Met een beetje Googelen moeten betere te vinden zijn. Zelf gebruik ik voor dit soort toepassingen een oude XT met een zo mogelijk nog ouder programma "Diags".
petrus bitbyter

Postby andy7383 » Sat Feb 16, 2008 12:00 am

heey, dat is heel vriendelijk van u dat u deze aanpassingen meldt.
Onze experimentele lezer zit nu namelijk samen , maar doet het niet!
Het lcd werkt, je ziet zo van die blokjes op het scherm, maar een kaart tss de twee spoelen brengt geen verandering in de zaak.. geen nr op het scherm dus..

Dus wat moeten wij nu doen, het kristal rechtsstreeks aan de ATmega zetten, aan pin 12 en 13? (onderstaand schema op bijgevoegde pagina )

En wat betreft die aanpassingen in die IC, ik dacht dat die alreeds geprogrammeerd was toch? Indien wij dit toch moeten doen, hoe kan dit dan?

Alvast bedankt!
Andy Logghe & Andy Vandenbroucke
andy7383

Postby msilvius » Sat Feb 16, 2008 12:00 am

Hoi Andy(kwadraat).

Als je het eerste bericht goed leest, zie je dat "petrus bitbyter" zelf een aangepast schema met bijbehorend printontwerp heeft gemaakt.
Om de wijzigingen te ondersteunen, moet je er ook rekening mee houden tijdens het programmeren.
Daarbij gaat hij er dus van uit dat je dit zelf doet.
Op dat printontwerp van hem zal ongetwijfeld ook plaats zijn voor het kristal.

Overigens is het vanwege copyrights niet raadzaam (lees: verboden) om dergelijke plaatjes toe te voegen.
msilvius

Postby thijsbeckers » Mon Feb 18, 2008 12:00 am

MSilviusOverigens is het vanwege copyrights niet raadzaam (lees: verboden) om dergelijke plaatjes toe te voegen.

@ Andy&Andy: plaatje verwijderd wegens copyright. Een gedeelte van een schema zien we nog door de vingers, maar een hele pagina is wat veel van het goede...
thijsbeckers

Return to 2006-09 RFID uitlezen