Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 1 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

lcd werkt (nog) niet

Info over het uitlezen van RFID-kaarten

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Het lukt me niet om iets zinnigs op het lcd van de experimentele RFID lezer te krijgen. Uitlezen via RS232 lukt wel. Ik heb een TQFP44 uitvoering van de Mega16 gebruikt ipv de 40 pins dip. Moet het programma opnieuw gecompileerd worden voor deze chip om het lcd aan de praat te krijgen?
Mfile van de WinAvr omgeving kent maar 1 Mega16, heeft de auteur een aangepaste iom16.h file voor zijn programma gebruikt?

Groet, Emile.
Guest

De print nog maar eens gecontroleerd omdat een van de datasignalen er anders uitzag dan de rest. Met de microscoop een haarsluiting gevonden en nu werkt het lcd wel!
Zie foto, en helaas geen prijs

Indien ik nog mensen kan helpen met uitlezen van hun kaart laat het hier dan even weten.

Is er misschien iemand die een werkende Makefile voor dit project voor mij heeft? (Ik gebruik WinAVR-20060421)

Groet, Emile.
Attachments
nl_111270059371.jpg
nl_111270059371.jpg (35.71 KiB) Viewed 2281 times
Guest

Postby andy7383 » Thu May 31, 2007 12:00 am

mooi gedaan hoor! ik en nog iemand van m'n klas maken als eindwerk ook een rfid-lezer. wat geen gemakkelijke opgave zal zijn volgens ons..als we problemen zullen hebben konden we terugvallen op het forum van elektuur vertelde de leraar ons. khoop dat dit ook zo zal zijn.
alvast bedankt
andy
andy7383

Bedankt Andy. Succes met jullie eindwerk en mocht je idd problemen hebben laat het dan hier in 't forum weten. Er zijn dan vast lezers die raad weten.
Groet, Emile.

Guest

Postby kikkerkoning » Tue Oct 30, 2007 12:00 am

Hoi Emile,
je schrijft dat mensen kunnen reageren die problemen hebben met het LCD scherm, ik had eigenlijk een vraagje, namelijk of het mogelijk is om ook andere tekens op het LCD scherm te laten verschijnen dan alleen het serie nummer.

Als je namelijk kijkt naar de geheugen, dan zie je dat er voldoende data read/write ruimte is om namen te vormen.
Voor elke letter zul je dan wel 2 data 'vakjes' nodig hebben (aangezien het alfabet uit 26 letter bestaat, en er in 1 'vakje' natuurlijk maar 16 tekens zitten) maar feitelijk zou het programmeer baar moeten zijn.

mijn vraag is nu of de RFID chip dit kan..
kikkerkoning

Postby andy7383 » Mon Jan 14, 2008 12:00 am

hallo emile, ondertussen is onze testschakeling klaar. maar ons probleem is dat we niets op het lcd krijgen. we weten wel dat het werkt. nu is mijn vraag, wat de oorzaak zou kunnen zijn hiervan?
groeten andy
andy7383

Return to 2006-09 RFID uitlezen