Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 1 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Lezen en laten lezen

Info over het uitlezen van RFID-kaarten

Postby erik the hun » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:MarcelS op 22-10-2006 22:00:13
Erik, met het programma Mifare Magic versie 2.0 kan je onder "window" access control kiezen.Hier kan je instellen welke kaarten toegang hebben,wat er op het display moet verschijnen en of je de reader continu in de access control mode wil zetten.
Groeten,Marcel.

Gelukkig heeft marcel mij deze versie kunnen mailen, en hoera ! precies wat ik nodig heb.
erik the hun

Postby marcels » Thu May 31, 2007 12:00 am

Voor mensen in Echt-Susteren en omgeving:
Wil je je RFID-kaart uit laten lezen en heb je geen lezer en wil je toch weten of je misschien een prijs gewonnen hebt?
Neem dan contact met me op , want sinds vandaag is mijn lezer geschikt voor mobiel gebruik.
Wie weet kunnen we dan iets afspreken.
Groeten,
Marcel
marcels

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

Bij wie kan ik mijn pasje laten uitlezen?
Ja, bij elektuur, maar dan ben ik 'm kwijt!

Ik woon in de omgeving van Utrecht.

Alvast bedankt!
Guest

Hallo Nivard,

Ik kan 'm voor je uitlezen maar woon in Twente.
Je kunt de kaart in een aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop doen. Deze envelop doe je in een aan mij geadresseerde envelop. Mail me voor mijn adres op
mieles@klinktalshoom.nl (iets anders schrijven dus).
Zo weet ik dat er een kaart aan komt, de kaart blijft in jouw envelop, ik mail de uitgelezen code en stuur de envelop met de kaart weer terug.
Ik heb de experimentele lezer gebouwd, er staat een foto op dit forum (onder LCD werkt nog niet).
Als er nog meer lezers hun kaart willen sturen mail me, maar wacht niet te lang want de sluitingsdatum is 15 december.

Groeten, Emile.

Guest

Geachte,

Ik kan hem zelf laten uitlezen met een proffesionele reader en vraag daarom of er nog iemand behoefte heeft om uit te laten lezen. Zo ja, stuur mij een mailtje :sh_baten(aapstaartje)lycos.nl
Als je ze vandaag nog zou versturen dan heb je maandag de code. En het kan nog tot de 15e

MVG
Sander
Guest

Postby schueler » Thu May 31, 2007 12:00 am

Iemand in omgeving eindhoven die een RFID-Lezer ter beschikking heeft?

Groetjes
Ben
schueler

Postby shrike » Thu May 31, 2007 12:00 am

Ik heb niet de tijd, nog de mogelijkheid op dit moment om een lezer te bouwen.
Kan ik hem ergens laten uitlezen bij iemand?
Ik woon in het midden van het land.

De deadline is nu tot eind februari dus het kan nog.

shrike

Postby henkgielen » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door: thijsbeckers op 26-10-2006 13:48:34
Geplaatst door:robwils op 26-10-2006 12:12:27
Met het uitlezen van de Ultralight kaarten heeft mijn lezer geen problemen maar als ik er een Mifare 1K kaart bij houd krijg ik wel de UID maar de andere geheugenbloks kunnen niet worden uitgelezen. Ik krijg de melding 'card not present'.

Iemand een idee hoe ik deze kaarten wel kan lezen en beschrijven met deze lezer?

bvd,
Rob.

Alvast een sneak preview van een stukje uit de mailbox van volgende maand (dec. 2006)

"Wie gebruik maakt van een commerciële RFID-lezer, raden we aan om in de gebruiksaanwijzing van de desbetreffende lezer te controleren of deze wel geschikt is voor het Mifare Ultralight protocol. Er zijn namelijk meerdere Mmifare-protocollen (o.a. Mifare 1k) en die zijn onderling niet compatibel."

Logisch dus

henkgielen

Postby oracle-one » Thu May 31, 2007 12:00 am

Rfid. Het is allemaal wat.
Bij Philips gebruikt men Mifare kaarten om op het terrein te kunnen Deze worden uitgelezen met een of andere lezer van Keyprocessor Smart ID Iso14443
Ik denk een of andere smartprox reader. Die de data dan naar een controller toestuurt.

Das lekker makkelijk, want zo kan je op afstand via de peejceej controleren wie er in cq, er uit gaat.
Incl toegangstijden. Probleem is echter dat de prox detector
niet reageerd op een Elektuur rfid kaart.

Wie heeft tips !
Ik wil een rfid reader bouwen, en mij flink verdiepen in deze materie. wel vreemd dat de hardware van keyprocessor incl de smartprox geen lektuur kaart leest. Terwijl deze wel dat protocol aan zou moeten kunnen.... Wie helpt met tips ?
oracle-one

Postby oracle-one » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door: Oracle-One op 15-2-2007 17:15:09
Rfid. Het is allemaal wat.
Bij Philips gebruikt men Mifare kaarten om op het terrein te kunnen Deze worden uitgelezen met een of andere lezer van Keyprocessor Smart ID Iso14443
Ik denk een of andere smartprox reader. Die de data dan naar een controller toestuurt.

Das lekker makkelijk, want zo kan je op afstand via de peejceej controleren wie er in cq, er uit gaat.
Incl toegangstijden. Probleem is echter dat de prox detector
niet reageerd op een Elektuur rfid kaart.

Wie heeft tips !
Ik wil een rfid reader bouwen, en mij flink verdiepen in deze materie. wel vreemd dat de hardware van keyprocessor incl de smartprox geen lektuur kaart leest. Terwijl deze wel dat protocol aan zou moeten kunnen.... Wie helpt met tips ?

oracle-one

Previous

Return to 2006-09 RFID uitlezen