Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 1 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Lezen en laten lezen

Info over het uitlezen van RFID-kaarten

Postby schueler » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:timmiee op 3-9-2006 22:26:21
http://www.uploadarchief.net/files/download/RFID.jpg

Tim, ik weet zo even niet wat ik met dat plaatje moet.
Dit is neem ik aan de "Een experimentele RFID-lezer" van de elektuur?
Zeker de moeite waard om eens te maken.
Heb alleen geen etsbak en lichtbak meer
schueler

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

dat heb je goed gezien dat zijn inderdaad de printjes van de rfid lezer (zelfbouwversie) het bestaat uit een zender, demodulater/ontvanger, avr bordje, voeding en natuurlijk de serieele interface. er is geen print voor het lcd maar dat kan je zelf met draadjes wel verbinden ik heb hier wel ruimte gehouden voor op de print bij het avrbordje
verder zal je zien bij de opbouw dat je 2 pinnen op de voeding niet gebruikt in eerste instantie deze zijn of voor het display of als je dat niet wilt gebruiken kan je het ook nog gebruiken voor het voeden van een deler zodat je een andere waarde voor het x-tal kan pakken

de printjes zijn zo getekend dat het schema uit de elektuur er bijna het zelfde uit ziet dus de opbouw is echt oersimpel
Guest

Postby wimton » Thu May 31, 2007 12:00 am

Het lukt misschien met de TI lezer die een half jaar terug in Elektuur stond. Helaas zijn er 2 protocollen in gebruik, het half duplex dat misschien door de TI lezer gelezen kan worden en het full duplex protocol dat veel meer op Mifare lijkt(load modulatie)
De 125 kHz lezers die relatief goedkoop op eBay worden aangeboden lezen geen huisdierchips.

Zie ook
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_11784_&_11785

Ik kan een paar toepassingen bedenken:
1.Als je meerdere katten hebt en een moet op dieet. Je kan dan net zoiets maken als voor het krachtvoer voor koeien, een luikje wat allen bij de juiste kat opent, of er zelfs een weegschaal onder bouwen.
2.Selectief kattenluikje
wimton

Postby erik the hun » Thu May 31, 2007 12:00 am

Wie kan mij helpen: ik wil de RFID lezer gebruiken als deuropener. Hardware geen probleem, maar hoe kan ik de lezer zo maken (progammeren) dat de uitgang alleen wordt aangestuurd
aan de hand van bijv. de UID van de card, deze is immers uniek heb ik begrepen. Er wordt gesproken dat je de lezer kunt progammeren, maar hoe precies is mij vooralsnog een raadsel !
erik the hun

Postby heinjan » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:forum op 29-8-2006 9:03:48
In deze thread kunt u andere Elektuur-lezers een handje helpen door (het gebruik van) uw RFID-lezer aan te bieden.
Of, als u er zelf geen gebouwd hebt, op zoek te gaan naar medelezers die wel aan het bouwen zijn geslagen en bereid zijn uw kaart met hun Elektuur-RFID-lezer uit te lezen.

heinjan

Postby heinjan » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:forum op 29-8-2006 9:03:48
In deze thread kunt u andere Elektuur-lezers een handje helpen door (het gebruik van) uw RFID-lezer aan te bieden.
Of, als u er zelf geen gebouwd hebt, op zoek te gaan naar medelezers die wel aan het bouwen zijn geslagen en bereid zijn uw kaart met hun Elektuur-RFID-lezer uit te lezen.

Ik heb de Elektuur-RFID-lezer gebouwd (Helaas niets gewonnen)
Maar kan mischien een aantal ELEKTUUR lezers helpen
hun RFID kaart uit te lezen.
heinjan

Postby marcels » Thu May 31, 2007 12:00 am

Erik, met het programma Mifare Magic versie 2.0 kan je onder "window" access control kiezen.Hier kan je instellen welke kaarten toegang hebben,wat er op het display moet verschijnen en of je de reader continu in de access control mode wil zetten.
Groeten,Marcel.
marcels

Met het uitlezen van de Ultralight kaarten heeft mijn lezer geen problemen maar als ik er een Mifare 1K kaart bij houd krijg ik wel de UID maar de andere geheugenbloks kunnen niet worden uitgelezen. Ik krijg de melding 'card not present'.

Iemand een idee hoe ik deze kaarten wel kan lezen en beschrijven met deze lezer?

bvd,
Rob.
Guest

Postby thijsbeckers » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:robwils op 26-10-2006 12:12:27
Met het uitlezen van de Ultralight kaarten heeft mijn lezer geen problemen maar als ik er een Mifare 1K kaart bij houd krijg ik wel de UID maar de andere geheugenbloks kunnen niet worden uitgelezen. Ik krijg de melding 'card not present'.

Iemand een idee hoe ik deze kaarten wel kan lezen en beschrijven met deze lezer?

bvd,
Rob.

Alvast een sneak preview van een stukje uit de mailbox van volgende maand (dec. 2006)

"Wie gebruik maakt van een commerciële RFID-lezer, raden we aan om in de gebruiksaanwijzing van de desbetreffende lezer te controleren of deze wel geschikt is voor het Mifare Ultralight protocol. Er zijn namelijk meerdere Mmifare-protocollen (o.a. Mifare 1k) en die zijn onderling niet compatibel."

Logisch dus
thijsbeckers

Dat is wel jammer. Ik vraag mij nog wel af of dit dan aan de firmware of aan het reader ic ligt. Met andere woorden, kunnen we een update verwachten waarmee het wel mogelijk wordt om de 1K kaarten te lezen?
Guest

PreviousNext

Return to 2006-09 RFID uitlezen