dvd elektorim

Opbouwende kritiek is welkom.

Postby polleke » Tue Aug 19, 2008 12:00 am

ik denk dat het verstandig is om een image in de nieuwsgroepen te plaatsen want die kunnen lokaal opgehaald worden en dat bespaart erg veel verkeer.
en dus ook elektor kosten.

ik zal proberen het vanavond nog op de groep te gooien als dat tenminste mag van elektor.
zal toch wel gebeuren trouwens.
polleke

Postby thijsbeckers » Tue Aug 19, 2008 12:00 am

pollekeik denk dat het verstandig is om een image in de nieuwsgroepen te plaatsen want die kunnen lokaal opgehaald worden en dat bespaart erg veel verkeer.
en dus ook elektor kosten.

ik zal proberen het vanavond nog op de groep te gooien als dat tenminste mag van elektor.
zal toch wel gebeuren trouwens.

Daar kunnen we GEEN toestemming voor geven!!!

Een aantal firma's hebben ons toestemming gegeven om speciaal voor ons aangepaste versies op de Elektor site of de (virtuele) DVD te plaatsen... We kunnen niet toestaan dat deze programma's via Usenet verspreid worden, helaas.

Het betreft distributie rechten, de programma's zijn niet van ons...

Maar bedankt voor het meedenken en het aanbod

Thijs Beckers, redactie
Namens directie en hoofdredactie Elektor
thijsbeckers

Postby kevlar » Tue Aug 19, 2008 12:00 am

De huidige manier van werken laat anders ook wel te wensen over:
"Daily transfer limit exceeded

This Diinoweb account has exceeded its daily transfer quota. Please try again later."
...
kevlar

Postby schueler » Tue Aug 19, 2008 12:00 am

...uhm...

Inderdaad niet zo handig...

Word dus elke dag proberen of je de files nu wel of niet mag downloaden. En aangezien het netjes in 18 stukjes is opgedeeld kan het nog wel even gaan duren om alles compleet te krijgen...

Ben
schueler

Postby buckfast_beekeeper » Tue Aug 19, 2008 12:00 am

Misschien eens in het holst van de nacht proberen. Wanneer wordt de teller terug gereset? 24h?

Je kan wel proberen via een download manager. Zo voorkom je dat je telkens moet terug beginnen als de verbinding verbroken wordt.

mvg

Theo

edit:

Ik zou trouwens liever 1 grote file downloaden dan 18 losse en te liggen klooien met weer een extra programma. Waarom geen gebruik maken van een veel voorkomend programma zoals win rar of win zip.
buckfast_beekeeper

Postby schueler » Tue Aug 19, 2008 12:00 am

Precies Theo, ik verbaasde me er ook al over het feit dat ik een één of ander programma moest downloaden om het weer aan elkaar te plakken. ZIP, RAR of andere zijn tegenwoordig zo ingeburgerd dat dat toch wel een handigere keuze zou zijn geweest.

Van die download manager betekend dus wel dat je je PC dus dag en nacht aan moet laten staan om het te kunnen downloaden.
Ook niet echt handig maar wel een goede tip.

Ben
schueler

Postby schueler » Wed Aug 20, 2008 12:00 am

Ter info:

Ik denk niet dat de teller na 0:00u gereset wordt....
Krijg nog steeds de melding dat het dag limiet berijkt is...

Balen dus!

edit:

Server wordt gereset om 6:00u ( vanaf dan begonnen mijn download te lopen ). Heb er maar twee binnen gekregen, nu die andere 16 nog morgen om 6:00u :-s
schueler

Postby buckfast_beekeeper » Wed Aug 20, 2008 12:00 am

Hallo Ben,

Met DAP (betalende versie) heb ik de ervaring dat je ten alle tijde terug kan starten. Ook na het afzetten van je pc. DAP slaat op waar hij is gebleven en begint terug waar hij gekomen was. DAP opent ook meerdere connecties te gelijk zo dat limieten per connectie omzeilt worden. DAP controleert of er geen snellere host in de buurt is. Bij het downloaden vanaf een mirror site is dit soms wel handig.

Terwijl je in dap de locatie ingeeft waar het bestand dient weg geschreven, begint dap al met de eigenlijke download via 1 connectie.

Een teller reset om 6h00. Volgende week ben ik thuis en zal dan eens proberen. Misschien is de eerste hype dan ook reeds over of heeft Elektor in een oplossing voorzien.

Misschien is het een idee om de abonnees in de toekomst via een andere link met grotere limiet te laten downloaden. Met het abonnee nummer en adres (of naam) moet dit toch te realiseren zijn. Wat testen op abonnee nummer zie ik nog zitten om te "frauderen". De combinatie abonnee nummer adres wordt al een heel stuk moeilijker. Een bijkomend voordeel hiervan is dat je de abonnee nog eens beloond voor zijn abo terwijl het weinig extra kost met zich meebrengt.

mvg

Theo'
buckfast_beekeeper

Postby schueler » Wed Aug 20, 2008 12:00 am

Vroeger gebruikte ik "GetRight" maar nadat ik in 2000 breedband had had ik het eigenlijk niet meer nodig. Het heeft dezelfde eigenschappen als DAP als ik het zo lees.

Ik heb dit programma gisteren weer eens geïnstalleerd en zo ingesteld dit ie elke 10 minuten het opnieuw probeert met als resultaat dat ik dus zag dat 6:00u de teller gereset wordt.

Het downloaden is zoals gezegd niet echt handig en zal dus nog voorlopig wel problemen blijven opleveren. Hopelijk de volgende keer een andere oplossing.

Ben'
schueler

Postby thijsbeckers » Wed Aug 20, 2008 12:00 am

Hmmm, enthousiast publiek . Meteen de limiet bereikt... We hebben vanmorgen naar een andere oplossing gezocht (en gevonden). Binnen een paar uur staan alle bestanden (ook) op een andere server, die hopelijk minder problemen geeft.

Voor degenen die hun downloadmanager hebben ingesteld: de links zijn dus ook veranderd; wellicht loont het de moeite deze nieuwe links in de downloadmanager te zetten en de oude eruit te gooien.

*fingers crossed*
thijsbeckers

Next

Return to Alle Hens aan Dek